به گزارش
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی و هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استانها که بصورت نشست تصویری (ویدئو کنفرانس) برگزار شد، گفت: کسب شایستگی در سطوح مختلف تحصیلی وجود دارد، اما این شایستگی دوره متوسطه دوم عمیقتر و منجر به اشتغال میشود از این رو ۲۹ برنامه و ۹۶ فعالیت در دوره متوسطه اول و دوم برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.
وی از تربیت معلمان دارای چند مهارت خبر داد و عنوان کرد: برگزاری دورههای آموزشی برای توسعه و توانمندسازی معلمان در چهار گروه درسی و یک درس شناور با هدف یک معلم برای چند درس از دو سال قبل در مناطق محروم آغاز شده است.
وی افزود: هرچند آموزش ابتدایی از اهمیت ویژهای در تربیت دانش آموزان دارد، اما این موضوع نفی کننده اهمیت تربیت در دوره متوسطه اول و دوم نیست بنابراین نباید از این موضوع غافل شویم.
آقای کمرئی راهبری گروههای آموزشی را مجموعهای بی بدیل برشمرد و گفت: مرجعیت علمی برای معلمان، سهم آنها در توسعه شایستگیهای معلمان، نقش آنان در پشتیبانی علمی معلمان، و همچنین اعتبارسنجی محتواهای آموزشی، نقش آنان در راهبری دروس از مهمترین ویژگیهای گروههای آموزشی است.
وی هدایت تحصیلی را اهرم اصلی سیاست توسعه متوازن دانست و افزود: الگوی تعالی تنها برنامه آمورش و پرورش در مدیریت راهبری مدارس، نظارت و کنترل مبتنی بر جهت گیریهای سند تحول است.
وی اضافه کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی مصداق بارز تنوع بخشی به محیطهای یادگیری بر اساس آموزههای سند تحول است که توجه به فناوریهای جدید، ماهیت فعالیت این مراکز را تشکیل میدهد.
آقای کمرئی برگزاری مسابقات و جشنوارهها را نشانه تحرک و پویایی نظام آمورشی در راستای کیفیت بخشی دانست و گفت: تنوع موضوع جشنوارهها موجب پوشش تقریبی همه دانش آموزان شده است.
وی با تأکید بر برنامههای مدرسه محوری ادامه داد: فعالیت ۳ هزار و ۱۸۲ واحد آموزشی شبانه روزی با پوشش ۳۸۷ هزار دانش آموز نشان از رویکرد عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم دارد.
وی اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی علوم انسانی از جمله برنامههای این معاونت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خواهد بود.