به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، فرهاد اسماعیلی در اجلاس رؤسای اداراهای آموزشوپرورش استان در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به
کمبود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس در سال تحصیلی جدید، گفت: رؤسا باید باتدبیر، درایت، مشورت و برنامهریزی، چالشهای پیش رو را در تأمین نیروی انسانی پشت سر بگذارند و برای بهرهوری حداکثری از حداقل ظرفیتها، فرآیندها، ارتباطات و رفتار مدیریتی خود را برای این مهم تغییر دهند.
وی بر لزوم
آموزش تکنیکهای تدریس در آموزش مجازی به معلمان تأکید کرد و گفت: با مداخله در بحث آموزش مجازی نباید
خلاقیت را از
معلمان گرفت، بلکه باید زمینه را برای بسط هر چه بیشتر روشهای خلاقانه آنها فراهم کرد.
وی عنوان کرد: همزمان با شیوع
ویروس کرونا در بحث آموزش مجازی که بهصورت
معلم محور، کلاس محور و دانشآموز محور در سطح استان اجرا شد، تجربیات خوبی به دست آمد که بنا است تجربهآموزشی اخیر، بهعنوان
تجربه برتر آموزشی کشور در مقالههای آموزشی
یونسکو به چاپ برسد.
اسماعیلی شبکه آموزشی دانش آموزان
«شاد» را مکمل نظام آموزشی و برنامههای آموزشوپرورش دانست و گفت: این شبکه صرفاً برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده، بلکه بستری است برای ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی در وضعیتهای اضطراری که ممکن است در حوزه آموزشوپرورش پیش آید.
او با تأکید بر اینکه آموزش مجازی یک ضرورت است، گفت:
کمیته آموزش مجازی از دو سال قبل در فارس تشکیلشده و در پی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مدارس نیز اولین مسئله برای ما بستر آموزش مجازی معلم محور بود که مورد تأکید
سند تحول بنیادین است.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس در ادامه با اشاره به اقدامات انجامشده برای
حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، گفت: یکی از این اقدامات راهاندازی
مجمعی با همراهی خیرین برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل است که هماکنون با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت کرده است.
به گفته اسماعیلی، این مجمع به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان، با معرفی و شناسایی آموزشوپرورش، خدماتی، چون تهیه لوازمالتحریر، کیف و کفش و حتی بخشی کمکهای مالی ارائه خواهد داد.