به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «اکبر افتخاری»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان این مطلب در نشست بررسی برنامههای تحول دیجیتال وزارت تعاون، گفت: وظیفه مدیر ارشد هر سازمان، تجمیع این چهار ضلع است و اینکه سیستم را به سمت و سویی هدایت کند تا سازمان به فنآوری روز مجهز شود.
وی با بیان اینکه گاهی فنآورانه شدن به باری اضافی برای مخاطبان دستگاهها تبدیل میشود، گفت: لازم است این طرحها در قالب یک مدل دربیایند تا مشکلاتشان دیده و برطرف شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق با وجود طیف گسترده مخاطبان، در تلاش است تا با ارائه خدمات فنآورانه از جمله راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی صبا به نشانی
sabasrm.ir به شیوه آسان تر، سریعتر و با قابلیت پیگیری بیشتری پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.
وی اضافه کرد: در این درگاه الکترونیکی، بازنشستگان میتوانند از انواع خدمات مربوط به فیش حقوقی و حکم، وام قرض الحسنه، خدمات رفاهی، بیمه نامهها و ارتباط ۲۴ ساعته و پیگیری درخواستها بهرهمند شوند.
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت از استارتآپهای فعال در حوزههای اجتماعی که خدماتی مرتبط با بازنشستگان ارائه میدهند، بخشی دیگری از فعالیتهای حمایتی در جهت تحول فنآورانه این مجموعه است.
۱۷۵ خدمت الکترونیک در وزارت تعاون و سازمانهای تابعه در این نشست «سید جواد رضوی»، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم ساماندهی اقدامات جزیرهای در ارتباط با تحولات فنآورانه، خواستار هماهنگی کارگروهها و کمیتههای مختلف مرتبط با این موضوع شد.
رضوی با اشاره به اهمیت وجود میز خدمت الکترونیکی نیز گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمانهای تابعه آن ۲۱۰ خدمت ارائه میشود که ۱۷۵ مورد آنها الکترونیکی شده اند.
وی همچنین ایجاد نظام بیمه الکترونیک را به عنوان یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع ۲۳ پروژه اولویت دار دولت برشمرد و گفت: پروژه دیگر مرتبط با وزارتخانه در این حوزه، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک است.
رضوی با اشاره به اهمیت آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاهها، گفت: درگاه درخواست تبادل داده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی
https://api.mcls.gov.ir/ سامانهای است که در آن جامعه هدف سازمانهای تابعه این وزارتخانه میتوانند خدمات مورد نظر خود را به صورت فنآورانه دریافت کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرار است ذینفعان خدمات را راحتتر دریافت کنند و احساس رضایتمندی بیشتری داشته باشند.
رضوی همچنین تاکید کرد: با ایجاد امکان اظهارنظر مخاطبان درباره آیین نامهها و دستورالعملها و ضوابط اجرایی، در تلاش هستیم تا سازمان را اثربخشتر کنیم.
«حمیدرضا رضوانی»، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره برنامههای صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه تحول فناورانه، گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری برنامههای راهبردی درنظر گرفته شده که یکی از راهبردهای اصلی آن با عنوان «تحول دیجیتال» تعریف شده است و ذیل آن برنامههایی را آغاز کرده ایم.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای اصلی فعالیتهای دولت الکترونیک، به مدیریت تغییر تکنولوژی، هوشمند سازی و توسعه کانالهای ارتباطی و تعاملی نیز اشاره کرد.
رضوانی، فعالیتهای ارتقای زیرساختهای فن آوری اطلاعات، مهندسی مجدد فرایندهای موجود و مکانیزه کردن، راه اندازی پروژه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و به روز رسانی مستمر پایگاه اطلاعاتی صندوق را از جمله فعالیتهای زیرمجموعه مدیریت تغییر تکنولوژی برشمرد.
وی گفت: پایگاه اطلاعاتی صندوق به صورت ۲۴ ساعته به روز رسانی میشود و اطلاعات مربوط به احکام و فیشهای حقوقی به صورت آنلاین در اختیار بازنشستگان قرار میگیرد.
وی زیر عنوان هوشمندسازی، به یکپارچه سازی سیستمهای عملیاتی صندوق و تهیه برنامه فرهنگسازی و توانمندسازی بازنشستگان در استفاده از خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: استقرار و توسعه سامانه هوش تجاری که از قبل روی آن کار شده و حالا به جریان افتاده است، در این چارچوب قرار میگیرد و قرار است به زودی از فعالیت ۵۶ شرکت در سیستم هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری (BI) رونمایی کنیم و تعداد شرکتها تا پایان شهریور به ۷۰ شرکت خواهد رسید.
رضوانی همچنین بر توسعه کانالهای ارتباطی و تعاملی به طراحی و پیاده سازی مرکز ارتباط با ذینفعان (SRM)، اتصال به شبکه ملی اطلاعات و درگاه خدمات دولت الکترونیک، استقرار سامانه پاسخگویی الکترونیک، استقرار نظام پیشنهادات برای کلیه ذینفعان، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان در فعالیتهای برون سپاری شده، تعامل با مراکز داده پایه، ارائه خدمات از طریق فن آوری نوین تلفن همراه (افزونه خاتم)، استقرار و گسترش میز خدمت و راه اندازی جریان مستمر تبادل اطلاعات با سازمانهایی مثل بیمه سلامت جهت جلوگیری از همپوشانی اطلاعات تاکید کرد.
آینده فناورانه برای همه صنایع بسیار نزدیک است در بخش دیگری از این جلسه، «مهدی شامی زنجانی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با ارائه توضیحاتی درباره مفهوم تحول فناورانه، بر لزوم آموزش تحول فنآورانه از لایههای مدیریتی تاکید کرد.
زنجانی با اشاره به قابلیتهای فناورانه این تحولات، بر اهمیت مشتری مداری در این فضا تاکید کرد و گفت: کسب و کارهای فنآورانهای که در جامعه امروز ما موفق شده اند، پس از سالها تلاش و با روش مشتری مداری به اینجا رسیده اند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش رهبران الکترونیک در سازمانها، گفت: مدیران الکترونیک نقش اول را در تحول فناورانه ایفا میکنند و کارکنان را به سوی بهره برداری از فرصتهای فنآورانه سوق میدهند.
در نشست بررسی برنامههای تحول دیجیتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی هرکدام گزارشهایی در ارتباط با فعالیتهای فناورانه سازمانهای خود ارائه کردند.