راهداری و حمل و نقل جادهای
عملیات خط کشی در جادههای مازندران
از ابتدای امسال تاکنون در بیش از ۱۵۰ کیلومتر از جادههای مازندران عملیات خط کشی انجام شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران با اعلام این خبر، خط کشی راهها را از مقرون به صرفهترین نوع علائم ایمنی برشمرد و گفت:این اداره کل برای افزایش ایمنی جاده، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در زمان مه گیر بودن مناطق کوهستانی در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات اجرای خط کشی در سطح جادههای ارتباطی استان را در دستور کار خود قرار داد.
عباسعلی نجفی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح جادهها را تعیین محدودیتهای حرکت برای رانندگان عنوان کرد و افزود: از جمله جادههایی که عملیات خط کشی در آنها انجام گرفت شامل جادههای ارتباطی محور کندوان ۲۵ کیلومتر، هراز ۳۰ کیلومتر، ساری_کیاسر ۵۰ کیلومتر، بهشهر_زاغمرز ۶ کیلومتر، قائم شهر جاده نظامی ۱۲ کیلومتر، راه فرعی خشرودپی به گلوگاه ۱۲ کیلومتر و عزیزک_بهنمیر ۱۵ کیلومتر بوده است.
مدیرکل
راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان از اجرای طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی در جادههای مازندران خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات پایانی خرداد امسال و حجم بالای تردد و سفر، طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی در استان با ۱۰ گروه، شبانه روز با نظارت دقیق انجام شد.
عباسعلی نجفی با بیان اینکه طرح مذکور با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون با تخلفات رانندگی برای ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و نیز فوتیهای جادهای توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه مازندران به اجرا در آمد افزود: در این مدت ۳۷۹ مورد از ناوگان عمومی مورد کنترل قرار گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران با اشاره به اینکه از این تعداد، ۳۱ مورد تخلف حمل و نقلی احصاء و برای طرح در کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ ارسال گردید تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار منتشره (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای)، مازندران رتبه نخست اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی در بخش تعداد ناوگان بازدید شده میدانی و بیشترین پروندههای ارجاعی به کمیسیون رسیدگی به تخلفات را به خود اختصاص داد.
عباسعلی نجفی گفت: با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی عملیات ساخت ۲۰ کیلومتر روشنایی در جادههای ارتباطی مازندران شامل عملیات ساخت روشنایی کمربندی نوشهر به چالوس بیش ۱۰ کیلومتر، سیستم روشنایی کمربندی فریدونکنار به طول یک و نیم کیلومتر، جاده نور _چمستان ۷ کیلومتر، سیستم روشنایی نقطهای جاده شیرگاه به طول ۱ و نیم کیلومتر و نیز ساخت سیستم روشنایی نقطهای در ۱۵ تقاطع و بریدگیهای راههای حوزه استحفاظی در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون در حال اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران مهمترین کارکرد سیستمهای روشنایی را ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی بیان کرد و افزود: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکانهای اطراف و کاربری آن و نیز میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.
گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از ۴۲۰ کیلومتر از راههای ارتباطی مازندران دارای روشنایی هستند.