بازار فناوری دیجیتال
چگونه با وجود کرونا، صادرات جهانی ساعت هوشمند افزایش یافت
بر اساس آمار شرکت تحقیقاتی Canalys صادرات ساعتهای هوشمند افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه داشته است.
به گزارش خبرنگار
حوزه فناوری گروه فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما، شرکت اپل با صادرات ۵.۲ میلیون واحد از انواع مدلهای اپل واچ در فصل اول ۲۰۲۰، به جایگاه نخست جدول بزرگ ترین صادرکنندگان ساعت هوشمند در بازه یاد شده تکیه زده و ۳۶ درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است. البته صادرات ساعتهای هوشمند این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، ۱۳ درصد کاهش داشته است.
صادرات ساعتهای هوشمند هواوی در سه ماهه اول سال جاری میلادی با رشد ۱۱۳ درصدی نسبت به بازه مشابه در سال قبل مواجه شده. این شرکت با صادر کردن ۲.۱ میلیون واحد ساعت هوشمند در بازه یاد شده، عنوان دومین صادرکننده بزرگ اسمارت واچ را به خود اختصاص داده و ۱۴.۹ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است.
سامسونگ که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ موفق به صادرات ۱.۲ میلیون ساعت هوشمند شده بود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱.۸ میلیون از این دسته از محصولات را صادر کرده و در جایگاه سوم قرار گرفته است. گارمین و فیت بیت با صادرات ۱.۱ و ۰.۹ میلیون واحد ساعت هوشمند در فصل اول ۲۰۲۰، به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتهاند. صادرات محصولات گارمین ۳۹ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل رشد داشته اما صادرات محصولات فیت بیت ۲۱ درصد افت داشته است.
در سه ماهه اول ۲۰۲۰، برای اولین بار کمتر از یک سوم صادرات ساعتهای هوشمند به آمریکای شمالی اختصاص داشته است. تقاضا برای اپل واچ در بازارهای خارجی با رشد ثابت مواجه بوده اما فروش آن در اروپا و ایالات متحده کاهش داشته است. شرکت Canalys دلیل این موضوع را معطوف شدن توجه خریداران آمریکایی به ایرپاد در تعطیلات آخر سال میداند.
صادرات ساعتهای هوشمند در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ رشد ۶۶ درصدی داشته و محصولات سیمکارت خور شیائومی و اپل با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شدهاند. کارشناسان Canalys پیش بینی کرده اند رشد فروش ساعتهای هوشمند در چین به خاطر استقبال خریداران از محصولات شیائومی، هواوی و اوپو در ماه های آتی نیز ادامه پیدا کند.