رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در اصفهان
احیای جایگاه تولید فکر ، خلاقیت و مهارت آموزی در مشاغل مختلف
امروز باید جایگاه تولید فکر، خلاقیت و مهارت آموزی را در مشاغل مختلف احیا کرده و اصالت در کار را دنبال کرد.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور در جلسه شورای مهارت استان با اشاره به اینکه مهارت در اصفهان یک فرهنگ دیرینه است که باید به رُخ جهانیان کشیده شود گفت: قابلیتهای مهارتی، اصفهان را در دنیا یک نشان جهانی کرده که نشان از قدرت خلاقیت هنرمندان و صنعتگران این خطه است.
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه امروز همه ارزشها متوجه دانشگاه شده و فکر میکنیم عاقبت به خیری فقط با مدرک گرایی حل میشود افزود: باید با جامعه محور کردن مهارت در استان اصفهان آن را به دیگر نِقاط صادر کنیم که این مهم نیاز به تکمیل بانک اطلاعاتی دارد.

وی گفتمان مهارت را در کشور ضعیف دانست و گفت:امروز افراد مهارتی با مشاغل شان جایگاهی ندارند، زیرا مهارت به عنوان برند معرفی نشده است.
هاشمی نجات بیکاران کشور را فقط با مهارت آموزی مرتبط دانست و افزود: با افتخار به هویت گذشته کار حل نمیشود بلکه باید دوباره به مسیر اصالت و هویت خودبرگردیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت:کرونا به جهان نشان داد در نگاههای راهبردی دچار اشتباه بوده ایم و در خیلی بخشها باید تغییرات راهبردی داشته باشیم.
وی گفت:اگر خود را با تکنولوژی روز و جدید تطبیق ندهیم در بخش اقتصاد دچار نقصان خواهیم شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور با بیان اینکه سال ۱۴۰۰، بهار آموزشگاههای آزاد است و دنبال ارزش گذاری این مراکز هستیم افزود: و استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری باید در توسعه بومگردی فعال باشد.
معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان هم در این جلسه با اشاره به اینکه حرفه آموزی و مهارت باید زیر بنای اشتغال باشد گفت:در کشورهای پیشرفته، چون آلمان ۵۰ درصد سوالات کنکور مربوط به مباحث مهارتی است.
قاضی عسگر با بیان اینکه درکشور ما بیش از ۷۰درصد آموزشهای عمومی و بقیه مهارتی است افزود: این رقم در کشورهای پیشرفته عکس است.
وی بااشاره به اینکه امروز ۱۶ درصد دانشجویان ما مهارتی اند گفت: این رقم باید تا پایان برنامه ششم به بیش از ۳۰ درصد برسد.
حیدر قاسمی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری هم در این جلسه تغییر نگرش در حوزه آموزشهای مهارتی بسیار کلیدی دانست و گفت: مردم باید بپذیرند مدرک تحصیلی فقط ملاک نیست و نباید دنبال مشاغل اداری و پشت میز نشینی باشند که اینها نیاز به تغییر نگرش دارد.