اقبال خواه مطرح کرد
ارتقا کیفیت خدمات پستی با اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد
عضو هیئت مدیره شرکت پست: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقا کیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه توزیع کنندگان برای خدمات رسانی را به همراه دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، بهزاد اقبال خواه با اشاره به اینکه در این طرح عملکرد موزعان به ازای مکانهای مراجعه شده به منظور توزیع مرسولات به عنوان معیار سنجش مدنظر قرار گرفته است، افزود: این عملکرد در قالب ضرایب ریالی متفاوت برای پاکت، بستههای زیر دو کیلوگرم و بالای دو کیلوگرم محاسبه میشود.
وی تصریح کرد: در این طرح سقف پرداختی برای محاسبه عملکرد همکاران فعال در بخش توزیع در نظر گرفته نشده است که این موضوع میتواند زمینه لازم حضور همکاران در ساعات غیر اداری به منظور توزیع بیشتر مرسولات و بهره مندی از مزایای آن را فراهم آورد.
به گفته او، از مزایای این طرح میتوان به کاهش هزینههای مرتبط با توزیع مرسولات به صورت دانه شمار امانت، تمرکز بر سیاست اصولی درون سپاری توزیع، افزایش درآمد همکاران بخش توزیع و بهبود کیفیت فرآیند توزیع اشاره کرد.
اقبال خواه افزود: از آنجایی که تناسب میان پرداختی کارکنان و میزان و کیفیت فعالیتهای صورت گرفته توسط آنان به عنوان یک راهبرد در بسیاری از کسب و کارها جهت برقراری نظام پرداخت عدالت محور در نظر گرفته شده است، شرکت ملی پست نیز با بررسیهای کارشناسی و دریافت نظرات متخصصان این حوزه، از ابتدای اردیبهشت امسال، اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موزعین را در استانهای تهران و کرمان آغاز کرد.
عضو هیئت مدیره تصریح کرد: بازخوردهای مثبتی که از اجرای طرح در پایان اردیبهشت ماه به دست آمد، موجب شد این طرح از ابتدای خرداد ماه در مراکز استانها اجرا شود و از تیرماه نیز در تمامی واحدهای توزیع کشور اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه براساس استاندارهای جهانی، ارتباط عملکرد با کیفیت خدمات ارایه شده میبایست به عنوان معیاری در محاسبه عملکردها مدنظر قرار گیرد، افزود: این موضوع در طرح pfp نیز لحاظ شده و چهار شاخص کیفی درصد توزیع موفق مرسولات هر نامه رسان، درصد توزیع به موقع هر نامه رسان، درصد رضایت مشتریان و درصد رضایت مدیریتی به عنوان عوامل موثر بر عملکرد و مبلغ محاسبه شده هر نامه رسان مورد ارزیابی قرار میگیرد.