فعالیت سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری خراسان رضوی استانی شد
با ارتقای سامانه تلفنی ۱۴۱ از این پس کار پاسخگویی به پرسشهای رانندگان و مسافران جادهای در باره وضع راههای خراسان رضوی به طور کامل با مرکزیت مشهد انجام میشود.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان
رضوی به راهاندازی بخش استانی سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری اشاره کرد و گفت:
خراسان رضوی پنجمین استان کشور پس از تهران، البرز، مازندران و گیلان است که سامانه تلفنی ۱۴۱ راهداری آن از خرداد ماه جاری ارتقا یافته و با مرکزیت مشهد خدمات مربوطه را در سطح استان ارائه میکند.
ابوالفضل حسینی عشرتآباد افزود: با افزودن هشت خط، ظرفیت پاسخگویی مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی معادل ۲۴۰ خط تلفن افزایش یافته است.
رییس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: بر این اساس هماینک چهار اپراتور در ساعات اداری و دو نفر نیز در ساعات غیراداری در طول ۲۴ ساعت شبانه با استقرار در مرکز ۱۴۱ این استان پاسخگوی رانندگان و کاربران اطلاعات راهها هستند.
حسینی افزود: پیش از این بیشتر پاسخگوییها به متقاضیان اطلاعات وضعیت راههای خراسان رضوی به صورت متمرکز از تهران صورت میگرفت و فقط بخشی از تماسهای درخواست اطلاعات به اپراتورهای استانی سامانه ۱۴۱ راهداری در مشهد ارجاع داده میشد.
رئیس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی گفت: هموطنان علاوه بر این موارد میتوانند با نصب برنامه کاربردی بر روی تلفن همراه خود از آخرین وضعیت جاده و اخبار مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی مطلع شده و گزارش وضعیت ترافیکی و آب و هوایی مسیرهای مواصلاتی استان و کشور را دریافت کنند.
حسینی گزارش نواقص راه و مشکلات حمل و نقل بار و مسافر با کد پیگیری، امکان مشاهده اطلاعات سرعت در جاده، انسداد راهها، محل استقرار پمپ بنزین، پایگاههای فنی امداد خودرو و مشاهده آخرین تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارت تصویری را از دیگر قابلیتهای برنامه کاربردی یا "اپلیکیشن ۱۴۱" برای تلفنهای همراه برشمرد.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن جاده بینشهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.