به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از مشارکت ۶۷۰ دانشآموز بانیازهای ویژه کردستان در طرح سودای بندگی خبر داد و گفت: این طرح به منظور آموزی عملی نماز در مدارس مجازی اجرا شد.
خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسانساز نماز و احکام الهی بین دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت: با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت برنامههای آموزشی، پرورشی، فرهنگی و مشاورهای در مدارس مجازی استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است، تصریح کرد: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است، اعلام کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانشآموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
رنجبر با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذابترین جلوههای عینی مسلمانان افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانشآموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان میگذارد.
وی یادآور شد: حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیبهای تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیتها، استعدادها، نیازها و خواستههای دانشآموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.
رنجبر با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی اظهار داشت: ترویج و گسترش فعالیتهای دینی و قرآنی سرلوحه فعالیتهای پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.