پخش زنده
امروز: -
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا با بیان این که آموزش رفتارهای پیشگیرانه، مهمترین اصل در مدیریت بیماری کرونا محسوب میشود، از تدوین برنامه تفصیلی پیشگیری از کرونا ویژه کارکنان ناجا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرهنگ محمد شکری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس تصریح کرد: مهم این است که چطور بتوانیم بحران به وجود آمده را به فرصتی برای افزایش مهارت ها، یادگیری اصول خودمراقبتی و تبدیل شدن این اصول به رفتار تبدیل کنیم.
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا سپس در تشریح اقدامات و برنامههای این مجتمع در مدیریت بیماری کرونا در ناجا به تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از کرونا اشاره و در این باره اظهار کرد: داشتن اطلاعات درست درباره بیماری کرونا ضمن این که به از بین بردن ترس و نگرانیهای جامعه نسبت به عوارض بیماری کمک میکند، آنها را برای مقابله با هرگونه پیامد بیماری آماده میکند در همین راستا و با هدف آگاه سازی و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه ناجا در ایام شیوع بیماری کوید ۱۹، تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از کرونا در دستور کار کارگروه علمی آموزشی معاونت بهداد ناجا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این برنامه تفصیلی مشتمل بر مجموعهای از پیامها و ملاحظات کلیدی بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا مطابق با دستورهای وزارت بهداشت است که در دو بخش، ویژه کادر بهداشت و درمان و عموم کارکنان ناجا تدوین و گردآوری شده است.
دکتر شکری با تأکید بر نقش محوری آموزش رفتارهای پیشگیرانه در مدیریت بحران کرونا، هدف از تدوین این برنامه تفصیلی را ارائه راهنماییهای کاربردی برای ادامه فعالیت و حضور ایمن در محل کار و جامعه از طریق پیشگیری، تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری کرونا عنوان کرد.
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا تصریح کرد: با آموزشهای درست و بموقع، میتوان جامعه هدف را ترغیب کرد تا نه تنها خود در قطع زنجیره انتقال ویروس سهیم بدانند بلکه مدافعان پیشگیری و کنترل بیماری در خانه، محل کار و جامعه خود باشند.
سرهنگ شکری در ادامه از ابلاغ دستورالعملهای بهداشتی در قالب اتوماسیون اداری به ردههای مختلف ناجا و توزیع حدود ۶۰۰ هزار پوستر، بنر و برگههای اطلاع رسانی با محتوای آموزش پیشگیری از کرونا در بین کارکنان ناجا و خانوادههای آنها خبر داد.
وی اضافه کرد: آموزشهای خودمراقبتی ویژه کادر درمان از سوی تیمهای آموزشی مراکز درمانی ناجا به صورت چهره به چهره ارائه و تغییر و تثبیت رفتار فراگیران متناسب با آموزشهای ارائه شده توسط تیمهای بازرسی و نظارتی مراکز درمانی تحت رصد و ارزیابی قرار دارد.
رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا همکاری این مجتمع با سامانه ۱۶۵ صدای پزشک و مرکز سلامت روان معاونت بهداد ناجا در راستای ابلاغ دستورالعملهای آموزشی به ردههای مختلف ناجا را از دیگر اقدامات این مجتمع در مأموریت مقابله با کرونا ذکر کرد.