پخش زنده
امروز: -
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی شرایط واردات خودروهای باری کارکرده را تشریح کرد.
علیزاده به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سازمان راهداري و حمل ونقل جادهاي در راستاي فعاليتهاي متنوع خود در جهت نوسازي ناوگان باري كشور و استفاده از كليه ظرفيتهاي قانوني مندرج در قوانين احكام دائمي توسعه در نظر دارد به منظور تسريع در انجام روند نوسازي و براساس ماده (30) قانون احكام دائمي برنامه كشور از تاريخ سوم خرداد از متقاضيان ورود خودروهاي باري سنگين تا سه سال ساخت در آدرس اينترنتي خود (www.rmto.ir) بخش نوسازي و توسعه ناوگان ثبت نام کند.
وی افزود: اين اطلاعيه جهت آگاهي و اطلاعرساني به شركتهاي توليدكننده داخلي خودروهاي سنگين، شركتهاي حملونقل توانمند داراي مجوز از سازمان راهداري و حملونقل جادهاي، شركتهاي وارد كننده كاميونهاي سنگين داراي مجوز از وزارت «صمت» و مالكان حقيقي و حقوقي كاميونهاي فرسوده واجد شرايط و متقاضي واردات صادر شده است.
علیزاده در خصوص شرايط كاميونهاي وارداتي توضیح داد: از جمله شرایط واردات، این که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد و از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمايت از مصرف كنندگان خودرو و آئيننامه اجرايي آن برخوردار باشد.
وی ادامه داد: كاميونهاي وارداتي بايد از نظر ايمني، كيفيت و آلايندگيهاي محيط زيست با استانداردهاي روز و اجباري كه مورد تائيد مراجع ذيربط بوده، انطباق داشته و داراي استاندارد e-mark نيز باشند.
وی به شرايط كاميونهاي اسقاطي نیز اشاره کرد و گفت: واردات هر يك دستگاه كاميون منوط به اسقاط حداقل يك دستگاه كاميون كه از زمان ساخت آن بيش از بيست و پنج سال گذشته باشد و ظرفيت آن نيز ميتواند حداكثر سه تن كمتر از ظرفيت كاميون وارداتي باشد.
كاميون مورد اسقاط بايد فعال در بخش حملونقل عمومي و داراي معاينه فني معتبر در زمان اسقاط باشد.
علیزاده در خصوص شرايط واردكنندگان نیز افزود: از جمله این شرایط، كارخانجات توليدكننده كاميون، شركتهاي واردكننده كاميونهاي سنگين داراي مجوز از وزارت «صمت»، شركتهاي حملونقل توانمند داراي مجوز از سازمان راهداري و حملونقل جادهاي، مالكين وسايل نقليه فرسوده ميتوانند مبادرت به واردات کنند.
بر اساس آمارها، 9 هزار و 105 دستگاه ناوگان باری بالای 25 سال در آذربایجان شرقی وجود دارد.