آقای هادی میرزائی (مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه مصوبه هیأت دولت برای تایید به شورای نگهبان ارائه شده است، افزود: امیدواریم با همکاری وزارت صمت و مرکز ملی فرش بتوانیم در صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، احکام مندرج در قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را به زودی عملیاتی نماییم.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجلس جدید و ایجاد ظرفیت های تازه امکان بیمه هنرمندان قالیباف نیز فراهم خواهد شد.
آقای میرزایی افزود: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی معتقد است که امکان تامین منابع مالی لازم برای بیمه هنرمندان قالی باف را ندارد انتظار می رود با مساعدت مجلس شورای اسلامی امکان تامین منابع مالی از بودجه سنواتی و یا محل در آمدهای پایدار برای بیمه هنرمندان فراهم شود.
وی تاکید کرد: صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف پس از ابلاغ اساسنامه از سوی شورای نگهبان در خصوص بیمه هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و فرش دستباف، پیش¬بینی تمهیدات لازم و بررسی راهکارهای تأمین منابع مورد نیاز را آغاز خواهد کرد.
وی گفت: توسعه تجارت الکترونیک و تکمیل حلقه های مفقوده دسترسی هنرمندان قالی باف به بازارهای داخلی و خارجی از اولویت های اساسنامه جدیداست.
مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری ازاماکن تاریخی و فرهنگی، افزود: آموزش شناخت بازار برای هنرمندان قالی باف و چگونگی راههای دسترسی آنها به بازار برای عرضه هنر خود از موارد اساسنامه است.
آقای میرزائی گفت: حفاظت و احیای نقش های اصیل فرش از دیگر اولویت ها در اساسنامه است و تاکید شده است که نقش های اصیل فرش دستباف نباید به نگاه بازار محور تبدیل شود.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در تبلیغ فرش دستباف افزود: امروز ساعت های زیادی از تبلیغات به مجموعه های فرش ماشینی اختصاص دارد اما هنرمندان فرش دستباف در این تبلیغات نقشی ندارد.
مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد: رسانه ها باید به نقش هنرمندان در سال جهش تولید توجه کنند چرا که آنها بخش مهمی از تولید در کشور محسوب می شوند.