پخش زنده
امروز: -
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از مهمترین تجهیزات خط یک متروی اصفهان هنوز نصب نشده و امکان وقوع حوادث در آنجا محتمل است.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما،مرکز اصفهان؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اطلاعات بر اساس اخبار و اطلاعات مورد وثوق در جلسات مختلف تفریغ و اصلاح بودجه به دست آمده است گفت: هنوز برخی از سامانه های هوشمند ایمنی در مترو نصب نشده است.
امیراحمد زندآور افزود : یکی از مسائلی که تأکید شده، تکمیل زیرساختهای خط یک با رویکرد توسعه ای مدیران شهری ساخت و راه اندازی شده و خط 2 قطار شهری در اولویت قرار گرفته که خط 1 به نوعی رها شده است.
وی گفت : پارسال بودجه ای برای تکمیل خط یک متروی اصفهان در نظر گرفته شده بود و به علت ساختار بودجه ای شرکت مترو که عمدتا بر مبنای اوراق مشارکت است ، امکان صرف هزینه برای تکمیل آن به وجود نیامد و شهرداری نیز از منابع داخلی خود برای این منظور هزینه نکرد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای تکمیل این خط بیش از 700 میلیارد تومان نیاز است گفت: نصب نشدن آسانسور در بعضی از ایستگاه ها و برخی سامانه های هوشمند ایمنی، راه اندازی نشدن سیستم های تهویه هوشمند ، امکان نفوذ آب به داخل ایستگاه ها و تونل از مشکلات خط 1 متروی اصفهان است.
وی افزود : نگهداری و تعمیرات هم در این خط کمتر توجه شده که این امر استهلاک زیاد تجهیزات موجود را به دنبال خواهد داشت.
خط 1 متروی اصفهان تیر سال 1397 افتتاح شد و تا اواخر اسفند،پیش از شروع گسترده کرونا در کلانشهر اصفهان، روزانه بین 80 تا 100 هزار نفر از خط 1 متروی اصفهان به طول 20 و هفت دهم کیلومتر، از ایستگاه شمالی قدس در عاشقآباد (ملک شهر)تا ایستگاه جنوبی دفاع مقدس (پایانه مسافربری صفه )استفاده می کردند و با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان از اواخر اسفند تاکنون فعالیت قطاری شهری اصفهان تعطیل است.