به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا وسیما ، این در حالی است که که هنوز ابلاغیه یا بخشنامه ی رسمی درباره شروع یا شروع نکردن فعالیت تورهای گردشگری از طرف مراجع ذیصلاح بویژه ستاد ملی مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا صادر نشده است اما هم اکنون شاهد تبلیغات تورها در فضای مجازی برای ایام بعد از ماه مبارک رمضان یعنی خرداد ماه هستیم.
البته تورهای خارجی قبل از پایان این ماه هم در بسته های تبلیغاتی این تورها دیده می شود و سوال اینجاست که آیا امکان این مسافرتها حتی در اماکن پرخطر اروپایی وجود دارد که این تورها اقدام به انجام تبلیغات میکنند؟
آنچه مشخص است مسئولان هم از این تبلیغات بی خبر نیستند و پیشبینیهای ارائه شده درباره پایان کرونا در خردادماه را مبنای عملکرد خود قرار دادهاند.
آقای حرمت الله رفیعی مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است : در این باره ما نمیتوانیم بیکار بمانیم. به همکاران خودم اعلام کرده ام که از الان برای اوایل خرداد تبلیغاتشان را شروع کنند منتها هیچکدام نباید تعهدی به مسافران بدهند که نتوانند از عهده اجرای آن برآیند.
البته وی هشدارهایی هم برای انجام این تبلیغات داده بود که نباید تنها از مردم پول گرفت و بعد نتوان به تعهدات خود پاسخ داد.
این در حالی است که شرکتهای هواژیمایی هنوز هیچ پروازی برای کشورهای اروپایی پیش از خردادماه اعلام نکردهاند.
تبلیغات و برنامه ریزی تورها برای سفرهای آتی در شرایطی است که این شرکت ها مبالغ زیادی را به مردم که در بهمن و اسفند بلیت پیش خرید کرده بودند بدهکار هستند و به رغم وعده های فراوان در بازگرداندن پول به مردم اما این وعده ها عملی نشده است.