به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، علی امام گفت: اتصال خط ۲ و ۳ متروی تهران در تقاطع خیابانهای ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) با احداث یک ایستگاه تقاطعی انجام میگیرد.
وی ادامه داد: این ایستگاه به G۳ معروف است و یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی است، لذا راهاندازی ایستگاه در این بخش از شهر یکی از ضرورتهای مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: یکی از مهمترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است که باعث میشود مترو بتواند نقش شبکهای خود را ایفا کند، اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه در دورههای گذشته، مغفول مانده است.
امام افزود: حذف این ایستگاه عملکرد خط ۲ و ۳ متروی تهران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع باعث شده است ما بین ۲ ایستگاه میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) به فاصله بیش از ۲ و نیم کیلومتر، هیچ ایستگاهی وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر خط ۳ در حال بهرهبرداری است. ساخت کامل یک ایستگاه جدید خصوصاً سکوها در حین بهرهبرداری از خط، اقدامی بسیار سخت است. حتی پیشبینی میشد برای ساخت این ایستگاه ناچار به تعطیلی بخشی از خط ۳ شویم، اما تصمیم گرفتیم حداکثر تلاش را به کار گیریم تا حین خدمات رسانی به مردم در خط ۳، ساخت ایستگاه جدید را اجرایی کنیم.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: مطالعات انجام شده برای ساخت این ایستگاه مربوط به گذشته است. با توجه به اینکه این خط در حال بهرهبرداری بوده، نقطه احداث ایستگاه جدید با مطالعات گذشته کمی متفاوت است و برخی ملاحظات مالی، اقتصادی و ترافیکی برای تملک و راهاندازی آن باید مد نظر قرار گیرد، در نتیجه ضروری است مطالعات و طراحیهای جدیدی برای احداث این ایستگاه انجام دهیم.
وی ادامه داد: پس از انتخاب مشاور طراح و مطالعاتی این پروژه، طراحی و مطالعات ساخت این ایستگاه تا ۶ ماه آینده نهایی میشود. پس از آن مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار اجرایی ایستگاه G۳ در دستور کار قرار گرفته و اجرایی میشود.
امام افزود: زمان دقیق ساخت این ایستگاه در مطالعات مشخص میشود، اما با توجه به سختیهایی که ساخت ایستگاه G۳ دارد، پیشبینی میشود اتمام عملیات اجرایی آن بیش از ۲ سال زمان ببرد.
وی با تاکید بر این که رویکرد شرکت مترو توسعه خطوط به صورت شبکهای است، گفت: تلاش میکنیم در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی، خصوصاً ایستگاههای تبادلی حذف نشوند.