به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، مرکز یزد، شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری بیش از ۱۰ سال تلاش نسبت به الکترونیکی نمودن فرآیندها و نظامات پاسخگویی به شهروندان اقدام نموده است، از تحویل استعلامات ادارات، بانکها و دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک و غیر حضوری به شهروندان خبر داد.
جمال الدین عزیزی اظهار کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و برای جلب رضایت شهروندان، در این برهه و شرایط خطیر فعلی و در اقدامی نوین و پیشتازانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعین، تحویل استعلامات ادارات، بانکها و دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک و غیر حضوری مهیا گشته است.
شهردار شهر جهانی یزد گفت: در این روش کلیه شهروندانی که از تاریخ یکم بهمن ماه ۹۸ نسبت به دریافت گواهی پایان کار و یا مفاصا حساب نقل و انتقال از شهرداری اقدام نموده باشند و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، تا مادامیکه اعلام میدارند نسبت به آخرین گواهی دریافتی خود تغییراتی نداشته اند (خود اظهاری)، شهرداری یزد موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.
وی افزود: همچنین شهروندانی که از تاریخ یکم مرداد ماه ۹۲ به بعد هر نوع گواهی از شهرداری دریافت کرده باشند، پس از ثبت درخواست در سامانه و بررسیهای لازم، پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری صادر میشود که در آن ضمن اعلام آخرین طرح و کاربری جدول آخرین وضعیت ساختمانی پلاک را ارائه و گواهی مینماید.
عزیزی ادامه داد: شهرداری مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت شهرسازی به نشانی http://esup.yazd.ir فراهم آمده است را پذیرفته تضمین مینماید.
وی اظهار داشت: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی "سامانه ایساپ" شهرداری یزد وجود دارد.
شهردار یزد همچنین آمادگی خود را برای آموزش کارکنان و پرسنل ادارات و بانکها به منظور آشنایی با امکانات وب سایت و نحوه بهره برداری از آن اعلام کرد و افزود: مطابق برنامه مصوب، با پایدارشدن روند صدور پاسخ استعلامات الکترونیک، روند جاری نحوه صدور پاسخ استعلامات در شهرداری متوقف و صرفاً از طریق سامانه ایساپ صادر خواهد شد.