افزایش ۲۵ درصدی تماس با صدای مشاور بهزیستی ایلام
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ در این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ زهرا همتی با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته در مجموع شش
هزار و ۷۳ نفر جهت دریافت مشاوره با خط تلفنی ۱۴۸۰ تماس گرفتند در حالیکه این تعداد در سال ۹۷ چهار هزار و ۸۳۲ مورد بود.
وی با ذکر اینکه بیش از ۹۰ درصد تماس گیرندگان با این مراکز را زنان تشکیل میدهند افزود: از مجموع تماس گیرندگان با خط صدای مشاور این سازمان در سال گذشته پنج هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۴۷۴ نفر نیز مرد بوده اند.
همتی عمدهترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را اختلالات خلقی، افسردگی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد و یادآور شد: همچنین سال گذشته یک هزار و ۲۰۱ نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز برخوردار شده اند.
وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است گفت: علت این موضوع سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی است.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینههای مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از زواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت میکند.