خدمات شهری در دوران کرونا؛
توجه به شهر هوشمند در ایام کرونا
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران:توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا ضرورت دارد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما؛ مجید فراهانی پس از شنیدن گزارش مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: کرونا در کنار همه چالش ها، فرصتهایی در اختیار مدیریت شهری قرار داده است که مهمترین آن، برخط شدن خدمات مدیریت شهری است که اصطلاحا حرکت به سوی شهر هوشمند در حوزه خدمات شهری گفته میشود، اما این بحث تا کنون خیلی جدی گرفته نشده است.
وی ادامه داد: بسیاری از فعالیتهای حوزه خدمات شهری مانند فروشگاه شهروند و میادین میوه تره بار حتی بخشهایی مانند شهرسازی میتوانست در این روزها خدمات برخط را در اختیار شهروندان قرار بدهند.
فراهانی تاکید کرد: این در صورتی است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از شرکتهای خصوصی کم توان در حوزه رساندن کالا و خدمات به مردم پیشرفتهای زیادی انجام داده اند و درآمدهای بسیاری کسب کرده اند و رضایت مردم در این حوزه افزایش پیدا کرده است.
عضو شورای شهر ادامه داد: مجموعه شهروند برای ارسال کالا به صورت مجازی تا امروز به جایی نرسیده است. همین اتفاق در میوه و تره بار رخ داده اما نتیجه نهایی رضایت کننده نیست.
رئیس کمیته بودجه شورا با اشاره به توفیق نیافتن شهرداری در برخی بخشها گفت: در گذشته اتفاقات مشابهی رخ داده است و یکی از آنها مجموعه آگهیهای همشهری است. همشهری زمانی مرجع آگهی بود، اما امروزه بسیاری از بخشها از آن سبقت گرفته اند و شهرداری تهران با همه امکانات نتوانسته است در زمینه مکانیزه کردن خدمات خود توفیق بیشتری نسبت به شرکتهای خصوصی داشته باشد.
فراهانی تاکید کرد: نکته دیگر لزوم بکارگیری تجربیات مدیریتهای شهری دنیا به خصوص در حوزه کرونا احساس میشود. همچنین جای خالی تحقیق و توسعه و استفاده مداوم از تجربیات دنیا در مجموعه خدمات شهری خالی است.
رئیس کمیته بودجه شورا گفت: خواهش من از معاون محترم خدمات شهری توجه به این نکات است تا برخی نیروهای خلاق و استارت آپها به کار گرفته شوند و مدام وضعیت مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا و اقدامات انجام شده رصد شود.