پخش زنده
امروز: -
مدیرکل بهزیستی استان یزد از افزایش تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در پی اطلاع رسانی وزارت بهداشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عطابخش با بیان اینکه ۵۰ درصد این تماسها طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به اورژانس اجتماعی است، گفت: این تماسها در پی ارسال پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی، کودک آزاری و سالمندآزاری به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد دیگر تماسها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن است، از مردم خواست برای دریافت خدمات مشاورهای با خط ۱۴۸۰ مرکز صدای مشاور بهزیستی تماس بگیرند و موارد حاد آسیب اجتماعی را به خط تلفن ۱۲۳ گزارش نمایند.
مدیرکل بهزیستی با اشاره به فعالیتهای اورژانس اجتماعی اظهار داشت: خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.
وی حجم اصلی فعالیتها در مرکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، طلاق و دیگر آسیبهای اجتماعی دانست.
عطابخش با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته خط ۱۲۳ گفت: با توجه به شیوع کرونا تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز نیز افزایش یافته است.
وی افزود: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری، خشونت خانگی، کودک آزاری تلاش میکنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و در صورت حاد بودن مشکل با تیم خدمات سیاراجتماعی اقدام به مداخله حضوری در محل مینماید و پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی مراجع، خدمات مربوطه را ارائه مینمایند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: اقدامات مداخلهای در موارد خاص و بر حسب ضرورت با همکاری مراجع انتظامی و قضایی صورت میگیرد.