پخش زنده
امروز: -
دو هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات تلفنی بهزیستی چهارمحال و بختیاری مشاوره دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون دو هزار و 500 نفر در استان با خط 1480 بهزیستی تماس و مشاوره دریافت کردند.
معصومه محمدی افزود: 45 درصد تماس ها در خصوص ویروس کرونا و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس بود.
وی گفت: مشاوران در این مرکز همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20، حتی روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات مشاوره ای در همه زمینه ها به ویژه اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند.
سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه اندازی و فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا به منظور شناسایی و غربالگری به موقع، گفت: تمام افراد می توانند در این شرایط، با مراجعه به این سامانه اینترنتی به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی، استرس، اضطراب و موارد دیگر، راهکارهای علمی و پیشنهادهای متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت کنند.
محمدی افزود: فرد با مراجعه به این سامانه به 21 سوال پاسخ میدهد و اگر مشخص شود نمره مرزی بالاتر می رود متناسب با مشکلات استرس افسردگی و اضطراب و برای ارزیابی دقیق تر هفت تا 21 سوال دیگر را پاسخ خواهد داد و ارزیابی نهایی مشخص و توصیه نامه مرتبط با سطح ارزیابی به او ارائه می شود.