پخش زنده
امروز: -
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسانرضوی گفت: کمترین شکایت استراد وجوه لغو رزرو مربوط به واحدهای اقامتی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، یوسف بیدخوری افزود: در مشهد کمتر شکایتی از اینکه هتلها هزینهای را مرجوع نکرده باشند، داشتیم و در حال حاضر بیشترین شکایتها در واحدهای گردشگری مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است.
وی با اشاره به نحوه پیگیری وجوه لغو رزرو خدمات مسافرتی از جمله هتلها گفت: طبق بخشنامه وزارت گردشگردی، میراثفرهنگی و صنایعدستی، بلافاصله به تمام هتلها و تاسیسات گردشگری اعلام کردیم که باید وجوه لغو رزروها بازپرداخت شود و تقریبا همه واحدهای اقامتی هزینههای لغو رزروهایشان را برگرداندند.
او با بیان اینکه ما شکایاتی از برخی دفاتر دریافت کردیم افزود: حل مشکل دفاتر خدمات مسافرتی مستلزم این است که این دفاتر مبالغ پرداخت شده بابت بلیتهای مسافرتی را از راهآهن، ایرلاینها و... دریافت کنند تا امکان پرداخت وجوه برای آنها به مسافر ممکن شود، البته برخی از دفاتر مسافرتی نیز برای این که مشتریهای خود را حفظ کنند، تسویه حسابها را با هزینههای شخصی خود انجام میدهند.
بیدخوری خاطرنشان کرد: براساس بازدیدهایی انجام شده، برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برای پاسخگویی به مراجعان باز هستند، البته توصیه این است که مسافران برای برگشت مبالغ به دفاتر خدمات مسافرتی، به آنها کمی فرصت دهند یا اگر برایشان مقدور است، تورهایشان را به آینده موکول کنند.
او گفت: در همین راستا دستورا لازم به واحدهای اقامتی ابلاغ شده و مردم اگر شکایتی دارند میتوانند به شماره 09629 (ستاد مرکزی خدمات سفر کشور) یا به شماره 05137045 (دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی) تماس گرفته و شکایتهای خود را مطرح کنند تا ما با سرعت پیگیر شویم.