به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و عدم نیاز به مراجعه مردم، ۲۳خدمت این شرکت به مشترکان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه میشود.
هیوا لهونیان افزود:فاز اول ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان از دیروز آغاز شد و تلاش میکنیم بخش عمدهای از فعالیت خدمات خود را تا پایان سال۹۹ به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.
لهونیان با بیان اینکه انجام این ۲۳خدمت در هیچ یک از باجههای این شرکت به صورت حضوری انجام نمیشود افزود: از جمله این خدمات فروش انشعاب دائم و موقت، تفکیک، ادغام و جمعآوری انشعاب، تغییر نام، دریافت و اصلاح صورتحساب، تغییر مکان لوازم اندازهگیری، درخواست تسویه بدهی و تست کنتور است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه این کار با هدف ممانعت از حضور ارباب رجوع و پیشگیری از گسترش شیوع کرونا انجام میشود گفت: مشترکان میتوانند از طریق سایت شرکت توزیع برق استان و به صورت اینترنتی در بخش میز خدمت از این خدمات بهرهمند شوند.
لهونیان از مشترکان خواست از مراجعه حضوری به ادارات و شعب برق در این استان اجتناب کنند و خاطرنشان کرد: در صورتی که مشترکی نیاز به راهنمایی داشت میتواند از طریق تماس تلفنی با شرکت برق خواسته خود را مطرح کند.
وی به اجرای کامل طرح حذف قبوض کاغذی در استان اشاره کرد و گفت: این کار باعث شد مصرف کاغذ که منبع آلودگی است، کنار گذاشته شود که در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا کمک بسیار مهمی در ممانعت از گسترش آن محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه حدود ۲۰روز است که کار قرائت کنتور و حضور در منازل انجام نمیشود، تاکید کرد: میزان مصرف مشترکان خانگی و تجاری با توجه به مصارف دورههای مشابه به صورت علیالحساب برآورد شده که در صورت اختلاف بعدها پس از قرائت و محاسبه در فیش نهایی اصلاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان همچنین به ارسال پیامکهای هشدار به قطعی برق در صورت عدم پرداخت صورتحساب اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامهای برای قطعی برق مشترکان در دستور کار نیست و این پیامکها نیز اصلاح میشود.
لهونیان با بیان اینکه مردم، بابت دریافت این پیامکها نگرانی نداشته باشند، افزود: مشترکانی که بخاطر شیوع ویروس کرونا از لحاظ اقتصادی دچار مشکل و متضرر شدهاند تا پایان اردیبهشت فرصت دارند، صورتحساب برق مصرفی گذشته خود را پرداخت کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینههای شرکت برق تنها از طریق فروش انرژی تامین میشود، انتظار داریم کسانی که توان پرداخت صورتحساب را دارند، اقدام به این کار کنند تا خدمات این شرکت از لحاظ کمی و کیفی با چالش مواجه نشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: حتی در صورتی که مشترکان در شرایط کنونی با وجود توانمندی اقدام به پرداخت صورتحساب نکنند، برق آنان به هیچ وجه قطع نخواهد شد، اما این امر بهانهای برای عدم پرداخت قبض مصرفی نباشد.
۱۰۰درصد جمعیت شهری، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کردستان و ۶۵۴هزار و ۷۲۲مشترک، از خدمات شرکت برق استان برخوردار هستند.