ارائه مشاوره تلفنی درخصوص کرونا
تاکنون به بیش از ۵۲۰۰ تماس تلفنی برای مشاوره در خصوص کرونا ویروس پاسخ داده شده است
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به راه اندازی سامانههای تلفنی ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبتهای درمانی معاونت درمان و ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره در خصوص ویروس کرونا، تاکنون به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده شده است.
علی اکبری افزود: برای رفع ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ با داخلی صفر و همچنین سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همچنان پاسخگوی پرسشهای مردم در زمینه کروناویروس هستند.
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز پایش مراقبتهای درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روزه به صورت ۲۴ ساعته در قالب سه نوبت کاری، پاسخگوی تماسهای مردم در ارتباط با بیماری کووید۱۹هستند.
اکبری با اشاره به کاهش تماسهای مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی مردم در زمینه کروناویروس گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسشها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصیتر شده و شیوههای درمان و ایزوله کردن را در بر میگیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با کروناویروس اعلام کرد و افزود: از شهروندان تقاضا میشود برای پاسخگویی به پرسشهای خود در زمینه کروناویروس، تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریتهای پزشکی را اشغال نکنند.