مدیر کل بهزیستی استان قزوین تعداد تماسگیرندگان با خط صدای مشاور (۱۴۸۰) را در اسفند ماه هزار و ۴۰۰ نفر بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، وارثی، مدیرکل بهزیستی استان گفت: از یکم تا بیست و هشتم اسفند ماه هزار و ۴۰۰ نفر با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ تماس گرفته اند که ۵۰۰ تماس مربوط به استرس ناشی از مبتلا شدن به کرونا، بیخوابیهای ناشی از کرونا و بی انگیزگی نسبت به عملکرد در خانواده بوده است. وارثی اضافه کرد: خط ۱۴۸۰ در همه شهرستانها و روستاهای استان قابل دسترس است که درباره مسائل مختلف، از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی و ازدواج به افراد مشاوره میدهد. به گفته او، در حال حاضر مشاوران تلفنی ۱۴۸۰ به صورت اختصاصی به مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب در زمینه ویروس کرونا میپردازد. او اضافه کرد: رعایت تکنیکهای رفع استرس، افزایش اطلاعات فردی، ارتقای سواد رسانه و کنترل هیجانات فردی در این ایام از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مدیرکل بهزیستی استان گفت: مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان قزوین از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند.