به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملازینلی با اشاره به اینکه قرار بود این برنامهها در معابر و نوروزگاهها برگزار شود، ادامه داد: برنامههایی نظیر نمایشهای خیابانی و موسیقی خیابانی و بالن سواری و بازسازی فعالیتهای فرهنگی سنتی و بومی یزد را برای ایام عید در نظر گرفته بودیم.
وی افزود: برگزاری جشنواره غذا و همچنین معرفی ۶ اثر ناملوس ثبت ملی شده استان یعنی کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی هم از برنامههایی تدارک دیده شده برای ایام عید در یزد بود.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: همه این ۱۴۰۰ برنامه به دلیل شیوع کرونا به بن بست خورده و بر این اساس، برنامههای خود را به سوی تلویزیون، فضای مجازی و بیلبوردهای شهری سوق داده ایم.
ملازینلی اظهار داشت: مقرر شد با همکاری صداوسیمای مرکز یزد برنامههای مشترکی را با عنوان «کوچههای آشتی کنان» و «جوان شو» برگزار کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال که «خشت، خشت، تا بهشت» است، کلیپهایی درباره دینداری، مردمداری، اخلاق مداری و ... که از ویژگیهای مردم یزد است، تهیه شده و در این کلیپها به معرفی هر کدام از این ویژگیها و شعارهای اخلاقی در قالب یک خشت میپردازیم.
بر اساس گفته رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، بیلبوردها و بنرهایی در راستای این شعار با لهجهها و شخصیتهای مختلف استان نظیر دوچرخه سوار یزدی و سفره هفت سین و ... آماده شده تا در سطح شهر نصب شود.
وی گفت: فضاسازی شهری از برنامههایی است که طی آن، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری میتواند ویژگیهایی که یزد را به بهشت جهانی مبدل کرده است، به نمایش قرار دهد.
ملازینلی هدف از بیلبوردها را به تصویر کشیدن شعارهای معرفتی اصیل یزد در قالب هر خشت و به صورت تصویر عادی یا کارتونی و کاریکاتور عنوان میکند.
همچنین قرار است المانهای شهری با طراحی خلاقانه و مبتکرانه در سطح شهر نصب شود.