خراسان رضوی؛
روزانه یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا
مردم خراسان رضوی روزانه بیش از یک هزار تماس با مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا برقرار میکنند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسوول مرکز مشاوره تلفنی ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:
به منظور پاسخگویی به پرسشها و ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۹۱ و همچنین شماره ۳۱۴۴۹۴۴۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راهاندازی شده است که به صورت شبانه روزی فعالیت میکند.
دکتر زهرا اباصلتی افزود: کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری پاسخگوی تماسهای مردم در ارتباط با بیماری کرونا هستند.
وی با اشاره به کاهش تماسهای مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی آنان در زمینه کرونا گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسشها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصیتر شده و شیوههای درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را در بر میگیرد.
دکتر اباصلتی اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: در این راستا افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آنها با مشاوره پزشکی برطرف نشد به رواشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار میگیرند.
وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا میشود برای پاسخگویی به پرسشهای خود تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریتهای پزشکی را اشغال نکنند.
هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶میلیون و ۴۰۰هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربتحیدریه، تربتجام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.
خوبه خانم باردار نداریم وگرنه فرزندش هم تو این انتظار متصل شدن به اپراتور بهدنیا میومد
نارضایتی شدیدی نسبت به پرسنل پاسخگو دارم لطفا پیگیری کنید
ماشالله تو همه چي افتضاح ايم اينم از شماره اي ك گذاشتين مثلا كار مردم راه بيوفته