سید مجید صدری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامههای شرکت مخابرات برای کاهش مراجعان با هدف کاهش شیوع بیماری کرونا افزود: شرکت مخابرات از خود شروع کرد و با بخشنامهها و آیین نامهها از همان ابتدا بحث دورکاری برای کارکنان شرکت اجرایی شد و در همین راستا در بخش پاسخگویی بیش از ۷۰۰ نفر از کارکنان این شرکت از منزل مامور پاسخگویی به مردم شدند و در هر جای شرکت مخابرات که نیازی به حضور کارکنان ما نباشد فعالیت شان از طریق دورکاری از منزل انجام میشود.
وی گفت: از همه کسانی که مبتلا به بیماریهای زمینهای قلبی، ریوی، کلیوی و دیابت هستند، خواستیم کارهایشان را از منزل دنبال کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: تلاش کردیم همه مراکزی که مردم مراجعه میکنند تا حد امکان ضدعفونی شود که البته در بخشهایی دچار کمبود هستیم.
صدری گفت: از آغاز شیوع این بیماری از مردم و مشترکان خواستیم از مراجعه حضوری به مراکز و دفاتر پرهیز کنند و همه خدمات از طریق درگاههای غیر حضوری از طریق سامانههای ۲۰۲۰ (سامانه فروش و پشتیبانی سرویس اینترنت پرسرعت)، سامانه مخابرات من، سامانه ۲۰۰۰ (سامانه پرداخت غیر حضوری هزینه تلفن ثابت)، سامانه ۲۰۲۱ (سامانه پاسخگویی به شکایات)، سامانه ۱۱۸ (سامانه دریافت شماره تلفن)، سامانه ۲۰۱۰ (سامانه پاسخگویی به مشتریان) و سامانه ۲۰۱۱۷ (سامانه اعلام خرابی تلفن) انجام میشود.
وی افزود: تلاش کردیم کیفیت این سامانهها تا حد امکان افزایش پیدا کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این روزها کمک زیادی به شرکت مخابرات در زمینه پهنای باند و دیگر خدمات کرده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیش از این اگر میزان مکالمات تلفن ثابت به ۳۰ هزار تومان میرسید برای مشترک قطع یک طرفه صورت میگرفت و اخطار داده میشد، اما به واسطه کاهش مراجعه به مراکز مخابرات این اعتبار از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان و اعتبار مشتریان ودیعه دار نیز از ۸۰ هزار به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت.
صدری افزود: بر همین اساس دستور داده شد هر جایی که پیام قطعی برای مشترکان تجاری و خانگی ارسال میشود این پیام فعلاً ارسال نشود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلی مدارس چه اقدامی برای ارتباط هر چه بیشتر دانش آموزان با فضای مجازی انجام داده اید؟ گفت: هر جایی که مراجعه کردند تلاش شد امکانات در اختیارشان قرار گیرد و اگر کسی در حوزه آموزش از راه دور امکان فنی از شرکت مخابرات اعم از زیرساخت یا پهنای باند بخواهد، آمادگی خدمت رسانی داریم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: یکی دیگر از اقدامات شرکت مخابرات ایران پشتیبانی از سامانه ۴۰۳۰ (سامانه پاسخگویی به سوالات درباره بیماری کورونا) است.
صدری گفت: این سامانه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارتخانههای بهداشت و ارتباطات ایجاد شده و شرکت مخابرات در راه اندازی زیرساختهای فنی این سامانه همکاری کرده است.
وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم ارتباط همزمان تا ۱۵ هزار مورد را فراهم کنیم امکانات فنی را در اختیار گذاشته ایم و هم اکنون تعداد بالایی از متخصصان از طریق این سامانه پاسخگوی سوالات هستند و ما دیروز دو هزار کانال همزمان برای سامانه ۴۰۳۰ داشتیم که رقم قابل توجهی است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش کردیم برای همه اپراتورهایی که نیاز دارند ارتقای پهنای باند صورت گیرد تا مردم هر چه بیشتر بتوانند از داخل منزل خدمات دریافت کنند.