رئیس کل دادگستری استان:
افزایش خدمات قضایی غیر حضوری به مردم گلستان
دادگستری گلستان با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم خدمات غیر حضوری خود را افزایش میدهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛ رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر تلاش دادگستری برای افزایش خدمات اینترنتی قضایی، از مردم خواست: خدمات قضایی و پیگیری پروندههای خود را اینترنتی انجام دهند.
هادی هاشمیان با اشاره به این که بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده ها است گفت: افراد میتوانند از طریق سامانه ثنا با کد ۱۶ رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده شده، برای پیگیری روند رسیدگی به پرونده و آگاهی از فرآیند رسیدگی به سامانه www.adliran.ir مراجعه کنند.
وی افزود: افرادی که نام کاربری یا شماره پرونده خود را فراموش کرده اند میتوانند با مراجعه به سامانه dadgostari-gs.ir شماره تماس دادگستری ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان مورد نظر خود را یافته و نام کاربری و شماره پرونده خود را دریافت نمایند.
هاشمیان با اشاره به فعالیت ۳۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان گفت: در همه شهرهای استان این دفاتر فعال است و از امروز علاوه بر خدماتی که تاکنون ارائه میکردند ثبت لوایح نیز در این دفاتر امکان پذیر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مطابق بخشنامه رئیس قوه قضاییه، جز پروندههایی که امکان رسیدگی غیرحضوری دارند و پروندههای فوری و ضروری، رسیدگی به بقیه پروندهها به فروردین ۹۹ موکول می شود.
وی افزود: بر اساس این بخشنامه و با هدف جلوگیری از ازدحام مردم، رسیدگی به شکایتها و دادخواستهای جدید نیز جز در موارد ضروری برای بعد از فروردین ماه تعیین وقت میشود.
رئیس کل دادگستری گلستان از فراهم شدن بستر ارائه مشاوره حقوقی شبانه روزی برای گلستانیها هم خبر داد و گفت: تا پیش از این مردم میتوانستند فقط در ساعت اداری با شماره ۱۲۹ تماس و مشاوره حقوقی رایگان بگیرند، اما با فراهم شدن بسترهای جدید، امکان دریافت شبانه روزی مشاوره حقوقی برای شهروندان گلستانی فراهم شده است.