به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، محمد صدیق ثابتی افزود: پروژه راه آهـن همدان – سنندج به طول ۱۵۰.۳ کیلومتر، بعنوان بخشی از راه آهن تهران-همدان-سنندج، مراکز استانهای همدان و کردستان را بهم مرتبط میکند.
ثابتی گفت: این ایستگاه از ایستگاه همدان منشعب و ضمن عبور از شهرهای بهار، لاله جین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی میشود.
وی افزود: پروژه زیرسازی همدان _سنندج به سه قطعه اجرایی تقسیم شده، قطعه اول از همدان شروع و تا ۶۴.۵ کیلومتر ادامه دارد و درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۶۸ درصد است.
ثابتی گفت: این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه ترافیکی دارد.
ثابتی افزود: قطعه دوم ۵۶.۲ کیلومتر است و زیرسازی آن ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این قطعه نیز یک ایستگاه مسافری و دو ایستگاه باری دارد.
وی گفت: قطعه سوم نیز ۳۰.۶ کیلومتر است و زیرسازی آن به پایان رسیده و در این قطعه یک ایستگاه مسافری و یک ایستگاه تشکیلاتی وجود دارد.
ثابتی افزود: برای این پروژه امسال ۳۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
سالار زارع مدیر پروژه راه آهن همدان- سنندج نیز گفت: عملیات اجرایی زیرسازی در کل مسیر فعال است و مناقصه ساختمان ایستگاههای راه آهن دهگلان و سنندج برگزار و پیمانکار شروع به کار کرده است.
زارع افزود: مناقصه ریل گذاری در حال انجام است و بعد ریل گذاری مسیر راه آهن همدان –سنندج آغاز میشود.
وی گفت: ایستگاه راه آهن سنندج _ همدان در کیلومت ۵۲۵+۴۱۵ محور تهران-همدان-سنندج واقع شده است.
زارع افزود: مساحت زمین ایستگاه ۵۱ هکتارف متراژ کلی ساختمانها ۱۴ هزار و ۷۴۲ متر مربع و مساحت ساختمان اصلی ایستگاه ۴ هزار متر مربع است که در دو طبقه احداث میشود.
زارع، اتصال مرکز استان به شبکه ریلی، اشتغالزایی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی استان، کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست را از مهمترین اهداف و مزایای این پروژه عنوان کرد.