پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران: با ساخت زیرگذر کوی نصر شاهد کاهش بار ترافیکی در منطقه گیشا خواهیم بود.
احسان نوش آبادی رئیس سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگوی با اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پروژه زیرگذر کوی نصر در محل تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد راه اندازی شده است، برای احداث این زیرگذر از سالهای گذشته شروع به کار کردیم و خوشبختانه با تلاش همکاران به بهره برداری عموم رسید.
وی گفت: این پروژه در سه خط عبوری و یک خط اضطراری در مسیرهای رفت و برگشت ساخته شده است، طول زیرگذر نزدیک به ۲۰۰ متر و طول کلی پروژه نزدیک به ۱۶۰۰ متر است؛ با توجه به نزدیک شدن ایام عید در مرحله اول در اختیار شهروندان قرار گرفت، عملیات تکمیلی هم طبق برنامه در زمان مقرر انجام و تحویل مردم داده خواهد شد.
نوش آبادی افزود: پروژه در ۲ مرحله به مردم تحویل داده خواهد شد، مرحله اول بحث ترافیکی و زیر گذر است، مرحله بعدی طرح سطح صفر است که شامل تکمیل عملیات سازهای زیرگذر و فضاسازیهای بالای سطح صفر شامل پیاده رو و معابری میشود و دسترسی به محله گیشا را فراهم میکند.
وی گفت: طبق برنامه قرار بود عملیات کامل پروژه پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد، اما از آنجائیکه باید سازههای پل ساخته و محل فونداسیون سازهها و جانمایی پل عابر پیاده تکمیل میشد، امیدواریم ۶ ماهه نخست سال ۹۹ عملیات اجرایی بطور کامل به اتمام برسد.
نوش آبادی افزود: در حین ساخت پروژه مشکلات ترافیکی بسیاری در این محل ایجاد شد، پل قبلی هم عرض کمی داشت و هم فرسوده بود، همه سابقه عبور از این مکان را داشتیم که با توجه به ترافیک زمان بسیار زیاد را در این محل میماندیم تا بتوانیم از پل قدیم گیشا عبور کنیم، آن پل به علت عرض کم و ترافیک سنگین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود.
وی گفت: پل قبل یک خط عبوری و یک خط اضطرار برای توقف داشت، اما زیر گذر جدید دارای ۳ خط عبوری و یک خط اضطرار در مسیرهای رفت و برگشت است که بطور حتم شاهد کاهش ترافیک در این منطقه خواهیم بود.
افتتاح زیرگذر کوی نصر و کاهش ترافیک
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران : به علت کاهش ترافیک در ایام پایانی سال زیرگذر گیشا زودتر از زمان تعیین شده افتتاح شد.
صفا صبوری دیلمی افزود: پروژه ساخت این زیرگذر از سال ۹۳ شروع شد، در سال ۹۵ متوقف و تا اوایل سال ۹۸ بطور جدی ساخت آن از سر گرفته شد.
وی ادامه داد: قبل از سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد شمعها و کارهای زیر زمینی را انجام دادیم و در خرداد ۹۸ پل فلزی قبلی را با قدمت ۴۰ سال برداشتیم و ساخت زیرگذر را بطور جدی آغاز کردیم.
صبوری دیلمی گفت: ۸۰ در صد عملیات باقیمانده ساخت را از خرداد تا ابتدای اسفند انجام دادیم. قرار بود پروژه در پایان خرداد ۹۹ به اتمام برسد، اما به دستور شهردار محترم تهران با فشردگی در اجرای برنامه پیش رفتیم و قرار بود که ۲۹ اسفند افتتاح شود.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال ترافیک شدیدی در خیابانها داریم تصمیم گرفتیم پروژه را از امروز برای تردد در اختیار مردم تهران قرار دهیم. عملیات تکمیلی و کارهای خرده ریز را تا ۲۹ اسفند به اتمام میرسانیم که مزاحمتی برای تردد شهروندان ایجاد نمیکند.
وی گفت: پروژه ۱۵۰۰ متر طول دارد قسمت سرپوشیده پروژه ۲۰۰ متر است و بقیه قسمتهای رو باز است. امکان تردد در مسیرهای شرقی و غربی فراهم است و مشکلاتی که در این جا بوده را برطرف میکند و از هر طرف یک لاین ترافیکی بیشتر از پل قبل وجود است. درباره هزینه پروژه باید تاکید کنم که هنوز هزینه نهایی آن مشخص نیست برآوردمان این است که با کارهای تکمیلی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان نهایی شود که بعد از بررسی صورت وضعیت حسابها قطعی گزارش آن به مردم داده خواهد شد.