به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، محمدعلی جوادی با اشاره به انتخاب مجریان طرحهای پژوهشی پس از گذراندن مراحل داوری پروپوزال و مصاحبهها با بالاترین نمرهها گفت: مجریان طرحهای پژوهشی آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۸ مشخص و در روزهای آینده برای امضا قرارداد پژوهشی با آنها اقدام خواهد شد.
معاون پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش مازندران افزود: امسال پس از جلسات فراوان، بحث و بررسیهای بسیار صاحبنظران و معاونان ادارهکل از میان بیش از ۲۰۰ عنوان پژوهش که ارسال شد، ۱۶ موضوع پژوهشی به تأیید اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان رسید.
محمدعلی جوادی گفت: برای این ۱۶ اولویت، ۳۶ پروپوزال پژوهشی در قالب فرم پیشنهاده توسط پژوهشگران فرهنگی و غیرفرهنگی به گروه تحقیق و پژوهش اداره کل ارسال و پس از گذراندن ۳ مرحله داوری و کسب بالاترین نمرات به مرحله مصاحبه رسیدند.
معاون پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: پس از گذراندن مراحل مصاحبه از ۲۰ پژوهشگر، نمرات کتبی پروپوزال با ضریب ۷۰ درصد و نمرات مصاحبه با ضریب ۳۰ درصد جمعبندی و ۱۰ نفر به عنوان مجریان طرحهای پژوهشی امسال انتخاب شدند.
محمدعلی جوادی موضوعها و مجریان طرحهای پژوهشی را به این ترتیب اعلام کرد:
* ارزیابی کمی وکیفی پایان نامههای کارشناسی ارشد و دکتری آموزش و پرورش مازندران، مریم تقوایی یزدی
* تأثیر توسعه مهارتهای حرکتی بر خصوصیات روانشناختی و اجتماعی، حرکتی، میزان فعالیت بدنی در دورههای مختلف، مرتضی همایون نیا
* اثربخشی طرح مدارس پژوهش محور و بهبود عملکرد آموزشی و پژوهشی، ولی قربانی
* بررسی اثربخشی طرح همیار مشاور، فاطمه مومنی
* بررسی میزان اثربخشی اجرای طرح ایران مهارت در مهارت آموزی دانشآموزان دوره اول متوسطه، سیده عصمت رسولی
* بررسی میزان آگاهی و شناخت معلمان و عوامل اجرایی مدارس غیر دولتی استان از اهداف و فعالیتهای تربیتی، فرشته بخشیان
* بررسی تأثیر برنامههای ساختار قامتی در شناسایی و کاهش ناهنجاریهای اسکلتی دانشآموزان، زهرا تصدقی
* بررسی اثربخشی برنامهها و طرحهای مکمل دورههای سوادآموزی در یادگیری سوادآموزان، اعظم جعفری
* بررسی موانع و چالشهای ارائه آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی استان مازندران، صمد ایزدی
* بررسی پیش بینی عوامل تأثیرگذار رجعت به بی سوادی در سوادآموختگان دورههای سوادآموزی، سپیده نصیری.