• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۶۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
اجتماعی » جامعه و شهری
مشاهده نتایج سنجش کیفیت

مقایسه کیفیت سرویس‌ها، مهم‌ترین کارکرد «نت سنج پلاس»

معاون سازمان تنظیم مقررات: اطلاعات دقیق، به روز و قابل استفاده در سامانه «نت سنج پلاس» ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشاهده نتایج سنجش کیفیت سرویس‌های اپراتور‌های ارائه کنندگان خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند در سامانه «نت سنج پلاس» خبر داد.
مجید حقی درباره ویژگی‌های سامانه «نت سنج پلاس»، با اشاره به اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، افزود: در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است.
وی ادامه داد: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس‌های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکرد‌های سرویس مشاهده می‌شود، به طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس‌ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می‌شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکرد‌های لازم را برای مشترک دارد یا نه.
حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ‌های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش‌ها و شکایت‌هایی دریافت شده از اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت‌ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.
وی، افزود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می‌توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکر‌های مورد نظر امکان مقایسه اپراتور‌ها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.
معاون امور پستی سازمان تنظیم گفت: کاربران در هر نقطه‌ای با سامانه «نت سنج پلاس» می‌توانند وضعیت و مقدار پوشش ۳G و ۴G اپراتور‌های مختلف را در همان نقطه ببینند.
وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه «نت سنج پلاس» معرفی کرد و افزود: از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می‌شود.
حقی درباره نحوه برخورد اپراتور‌های و شرکت‌های ارائه کننده خدمات با سامانه «نت سنج پلاس» نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه‌ای همیشه این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند.
وی ادامه داد: ما با هدف رفع اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می‌گیریم که سرویس‌های ارائه شده اپراتور‌ها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.
حقی گفت: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است، اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و بررسی می‌شود و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می‌کنیم.
معاون امور پستی سازمان تنظیم مقررات درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه «نت سنج پلاس» نیز تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده اولویت‌های مشترکین برای استفاده از سرویس‌های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه «نت سنج پلاس» بر اساس همین اولویت‌ها امکان مشاهده دارد.
وی افزود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس‌ها را دارند نیز می‌توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس‌ها در این سامانه درج کنند.
حقی، تصریح کرد: اپراتور‌های تلفن همراه، FCP‌ها و ارائه کنندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت‌هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آن‌ها در سامانه «نت سنج پلاس» قابل مشاهده است.
وی با تاکید به اینکه سیستم‌های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه‌های اپراتور‌ها مستقل است، افزود: سامانه‌هایی مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس‌های مورد نیاز مانند یک کاربر در شبکه استفاده می‌کند و همچنین اندازه گیری‌های مرتبط با کیفیت سرویس‌ها را نیز انجام می‌دهد.
معاون امور پستی، سازمان تنظیم درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها، نیز گفت: در سامانه «نت سنج پلاس» یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتور‌ها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان کننده اطلاعات وظیفه داریم گزارش‌های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نشود.
وی افزود: در صورت تحقق این هدف، در طرف دیگر این سامانه کاربران بسیاری به دست می‌آوریم که این دو در کنار هم می‌توانند با هم افزایی سامانه را به عنوان مرجعی برای تصمیم گیری در این حوزه معرفی کنند و همچنین درگاهی برای نشان دادن وضعیت فضای حوزه فناوری اطلاعات کشور باشد.
حقی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات به آسان بودن استفاده از سامانه «نت سنج پلاس» تاکیدکرده است، گفت: به دلیل اینکه مخاطب ما در این سامانه عام است تلاش شده کمتر از مباحث فنی و پیچیده استفاده شود و قابلیت بهره برداری آسان برای آن درنظر گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
خدمت رسانی بیش از هزار و ۳۰چ خودرو در بخش حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری
راهکارهای رفع موانع سیاستی برای توسعه تولید کمپوست تصویب شد
تپه جوقین شهریار؛ اثر گردشگری دوره ساسانیان در شهریار
مسدودشدن برخی راه های فریمان 
جزیره لاوان در صدر بارندگی‌های هرمزگان
آغاز بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان
نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و جشنواره یلدایی در قزوین
شب یلدا دور این آجیل‌ها را خط بکشید
تجلیل ازعوامل برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای هه لپه رکی در مهاباد
یک فوتی و سه مصدوم بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در بیستون
نصب پنل‌های خورشیدی در شهرستان میرجاوه
تیم والیبال شهرداری ارومیه بازهم در ارومیه برد
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳ هزار هرمزگانی
برگزاری همایش نان و سلامت در شهرستان دماوند
سوغاتی‌های یلدا قبل از خودش رسید
قم، دومین استان پایلوت حکمرانی قضایی هوشمند شد
اوسمار: فردا جزییات خیلی کوچک می‌توانند تعیین‌کننده باشند
پیگیری گرانی ها در مجلس
برگزاری جشنواره فرهنگی- آموزشی آداب و غذاهای سنتی در سرفاریاب
مرکز مشاوره مهر در چرام راه اندازی شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
لامردی ها ، بیشترین سهامداران بارش های فارس
پیکر بی جان بانوی کوهنورد گیلانی در دماوند پیدا شد
اعلام میزان بارش باران در فارس
خداداد عزیزی و رفیعی جریمه شدند
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس
فعالیت سامانه بارشی از امشب در همدان
حجم مبنا در بورس حذف شد
میزان بارش ها در استان کرمان طی ساعات گذشته
افزایش فوتی‌های واژگونی اتوبوس مسافربری به ۱۳ نفر
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد
فیروزآباد با ۱۳۳ میلیمتر باران رکورد دار بارش ها در فارس
مدارس مشهد فردا چهارشنبه ۲۶ آذر حضوری است
شهادت سه تن از عوامل انتظامی و یک شهروند بامداد امروز
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان
گزارش بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان
باران و برف مدارس فارس را غیرحضوری کرد  (۴۱ نظر)
فیروزآباد رکوددار بارش های فارس  (۴ نظر)
حجم مبنا در بورس حذف شد  (۱ نظر)
اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ادامه دارد  (۱ نظر)
برف و باران به فارس رسید  (۱ نظر)
مصوبه افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد  (۱ نظر)
مزایده بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان اصفهان  (۱ نظر)
سردار زهرایی: ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال تاکنون  (۱ نظر)
یک هزار میلیارد تومان از مطالبات بیمه درمان بازنشستگان تسویه شد  (۱ نظر)
هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان  (۱ نظر)
رئیس قوه قضائیه مهمان مردم استان مرکزی  (۱ نظر)
همکاری ایران و چین یک ضرورت ژئوپلیتیکی است  (۱ نظر)
سامانه بارشی جدید در راه تهران  (۱ نظر)
برف پاییزی، چهره زمستانی به زنجان بخشید  (۱ نظر)
آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس با مشارکت ۹۱ هزار نیروی امدادی در جاده‌ها  (۱ نظر)