معاون وزیر آموزش و پرورش:
تبیین دستاوردهای نظام، ملاک انقلابی گری
تبیین دستاوردها و خدمات دولت و نظام مهمترین ملاک انقلابی گری است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در
جلسه شورای اداری شهرستان گناباد گفت: باید با بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد عمومی را افزایش دهیم و دهه فجر فرصت مغتنمی برای این امر است.
سیدجواد حسینی افزود:در شرایطی که دشمنان به دنبال ناامیدسازی و ایجاد نارضایتی و گسترش احساس ناکارآمدی در جامعه هستند باید با تبیین دستاوردها و خدمات نظام امید و نشاط و رضایت مندی اجتماعی را افزایش داد و توطئه معاندان را خنثی کرد.
وی گفت: سرانه آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی در کشور ۱۰مترمربع است و سرانه استاندارد ۲۲.۵مترمربع است پس سرانه موجود باید افزایش یابد.
حسینی فراگیرسازی آموزش برای دانش آموزان استثنایی را از سیاست های مهم وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: بیش از ۷۳هزار نفر از این افراد در مدارس عادی کشور مشغول به تحصیلند.
وی افزود: می توان با مداخله به هنگام در سنین خاص از بسیاری معلولیت ها جلوگیری کرد و اگر به این امر توجه نشود افراد عادی به افراد با نیازهای ویژه تبدیل می شوند که این مساله هزینه ها را افزایش می دهد.
حامد قربانی فرماندار گناباد هم گفت: مشکلات آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی نتوانسته خللی در روند تعلیم و تعلم این شهرستان ایجاد کند و مصداق بارز آن افزایش قبولی های دانش اموزان گنابادی در کنکور است.