# یازده _ نود و هشت
تلاش رسانههای وابسته برای کاهش حضور در انتخابات
رسانههای لندنی و سعودی از ماهها قبل موضوع انتخابات مجلس را در دستور کار خود قرار داده اند.
به گزارش خبرنگاران
خبرگزاری صدا و سیما، در انتخابات مجلس کسانی که صلاحیت سیاسی نزدیک به هم دارند معمولا ائتلافی تشکیل میدهند و فهرستی از نامزدها را به مردم معرفی میکنند.
به میان مردم رفتیم و از آنها این سوال را پرسیدیم که نماینده مورد نظر خود را بر اساس کدام دو گزینه ۱- بر اساس کارآمدی و توانمندی و ۲- بر اساس جناحهای سیاسی انتخاب میکنيد.
سری هم به فضای مجازی بزنیم، نظر سنجیها را میبینیم، گاهی حول موضوع رای میدهم و نمیدهم، گاهی میزان مشارکت در ادوار گذشته و حال، گاهی هم به کدام حزب رای میدهید، برخی هم شایعه پراکنی را کلید زدند و نوشتند به دلیل موارد مشکوک به کرونا در انتخابات و راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت نکنید.
برگ جدیدی هم در تبلیغات انتخابات رقم خورد مانند کلیپ تبلیغاتی نامزدی که اولش بزرگ نوشت " سالار آمد " یا فردی هم خودش را پدیده انتخابات نامیده است و تصاویر و ویدئوهای عجیب و غریب از خودش منتشر میکند.
از مجاز فاصله بگیریم به سامانهای میرسیم که رفتار نمایندگان در فضای مجازی را بررسی میکند، وب سایتی رایگان که اطلاعات منتشر شده را حول موضوع انتخابات مجلس یازدهم در قالب یک نقشه تعاملی ارائه میکند. نامزدهای شاخص هر شهر و روستا، رتبه و نمودارهای مقایسهای فعالیت هر نامزد در فضای مجازی، میزان فعالیت نامزدها در حوزه انتخابیه، حالا منبع این مطالب کجاست؟
خبر انتخابات در تلویزیونهای فارسی زبان خارجی هم جزء سرخط خبرهاست و هر روز به یک بهانهای به دنبال تخریب انتخابات در ایران هستند.
این رسانهها یعنی همان رسانههای لندنی و سعودی از ماهها قبل موضوع انتخابات را در دستور کار خود قرار داده اند.
در این دستور کار چند محور اصلی قرار دارد، تلاش برای شرکت نکردن مردم در انتخابات، مهمترین محور کاری این رسانهها درباره انتخابات بوده و همچنان نیز هست.
در این محور تلاش عمده این است که بگویند نظام در حل مشکلات مردم به بن بست رسیده است و انتخابات و این جناح و آن جناح دیگر فایدهای ندارد.
برای شرکت نکردن مردم در انتخابات از هر زمینه و بهانهای استفاده میکنند از ماجرای گران شدن بنزین و آشوبهای آبان ماه و مسائل منطقه تا ماجرای هواپیمای اوکراینی و حتی ویروس کرونا.
رسانههایی که در کنار محور اصلی کاری خود یعنی شرکت نکردن در انتخابات، القای غیر رقابتی بودن و تشریفاتی بودن انتخابات و اینکه تکلیف صندلیهای بهارستان از قبل مشخص شده است نیز در دستور کار خود دارند.
دوقطبی سازی کاذب مانند: دوقطبی دولت و شورای نگهبان، دوقطبی مردم و نظام و عبور مردم از جناحهای سیاسی و دو قطبی سپاه و دولت یکی دیگر از محورهای کاری رسانههای بیگانه است.
رسانههای لندنی و سعودی همچنین به عددسازی در مورد مشارکت مردم در انتخابات مجلس هم روی آورده اند.
این رسانهها تلاش دارند تا در ذهن مخاطب این گونه القاء کنند که مشارکت در انتخابات مجلس بسیار پایین خواهد بود و اگر بعد از انتخابات مشارکت بالای ۵۰ درصد اعلام شود واقعی نیست.
هدف نهایی این رسانهها و بالاتر از آنها یعنی آمریکاییها این است که بگویند نظام جمهوری اسلامی مشروعیت مردمی خود را از دست داده است.
روزهای آینده را باید اوج عملیات روانی این رسانهها دانست زیرا به هر ترفندی متوسل خواهند شد تا به زعم خود مانع مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شوند.