پخش زنده
امروز: -
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، استفاده از بتن غلتکی در مرحله روسازی طرح ساخت تونل- زیرگذر خیابان استادمعین را اقدامی اقتصادی و مقرون به صرفه دانست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سيما به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با بیان آنکه اجرای رویه بتنی، حجم آسفالت مصرفی را به شدت کاهش میدهد، استفاده از بتن غلتکی را راهکاری مناسب برای اجرای پروژههای روسازی در شرایط افزایش قیمت قیر ذکر و اضافه کرد: روسازیهای بتنی فارغ از ارزیابیهای اقتصادی، در شرایط متغیر جوی و ترافیکی رفتاری نسبتا ثابت از خود نشان میدهد و از این رو چرخه عمر طولانی تری نسبت به روسازیهای آسفالتی دارد.
صبوری با رد برخی اخبار منتشر شده در خصوص اجرای روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در دمای نامناسب، یادآور شد: کمینه دمای شبانه روز مربوط به ساعات اولیه صبحگاه است و با توجه به اینکه هیچ یک از طرحهای روسازی شهر تهران در این ساعات انجام نمیشود، ملاک قرار دادن این شاخص در مورد طرح تونل- زیرگذر خیابان استادمعین محلی از اِعراب ندارد.
وی با تاکید بر اینکه عملیات روسازی بتنی تونل- زیرگذر خیابان استادمعین در ساعات میانی روز و در دمای بالای ۵ درجه سانتیگراد صورت پذیرفته است، یادآور شد: هیدراته شدن سیمان، فرآیندی گرمازا بوده و از این رو ادعای کاهش مقاومت بتن در اثر سرما، مردود است؛ کما اینکه سطح معبر تونل- زیرگذر خیابان استادمعین به گواه تصاویر موجود از مراحل اجرای پروژه، متعاقب پخش و کوبش بتن غلتکی زیر پوشش پشم شیشه و پلاستیک رفته و به این ترتیب شرایط عمل آوری مناسبی را طی کرده است.
طرحهای ساخت ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بخشهای مختلف تقاطع بلوار ارتش با بزرگراههای امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک و همچنین بهسازی و مرمت مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان، از جمله پروژههایی هستند که با استفاده از روسازی بتنی، احداث یا مرمت شده اند.
روسازی بتنی برخی از این طرحها از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک در فصل زمستان صورت پذیرفته و با گذشت قریب به یک سال از زمان افتتاح در شرایط مناسب بهره برداری قرار دارد.