آخرین بررسیها از قطعه یک آزاد راه تهران - شمال؛ با استفاده از دانش بومی، توان مهندسان داخلی و با پیشرفت فیزیکی صددرصدی این قطعه در شرف بهره برداری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ عملیات اجرایی قطعه یک آزاد راه تهران - شمال از سال ۱۳۷۵ آغاز، اما با کارشکنی شرکتهای خارجی به بهانه تحریم، متوقف شد و تا سال ۱۳۹۳ تنها ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اکنون با پیشرفت صددرصدی در حال بهره برداری است.
استفاده از دانش بومی و توان مهندسان داخلی، یکی از نکات مهم اجرای این طرح است؛ صرفه جویی در سوخت و کاهش آلایندهها از نکات کلیدی قطعه یک آزادراه است. کارهای عملیاتی قطعه یک به اتمام رسیده و تست تاسیسات از جمله روشنایی، تهویه و اتش نشانی در حال انجام است. با بهره برداری از قطعه یک، دسترسی از تهران به چالوس را به میزان ۶۲ کیلومتر کوتاه میکند و موجب کاهش یک و نیم ساعتی تردد به شمال کشور میشود.
باید عوارض جاده ای بالا از خودروهایی که در این مسید تردد می کنند گرفته شود چرا که طبیعت و محیط زیست بخاطر این آزادراه تخریب شده و سرعت رسیدن افراد مخرب به شمال کشور افزایش می یابد. از محل این عوارض باید جنگل کاری در منطقه صورت گیرد.