پخش زنده
امروز: -
از جدیدترین روش های آب بندی ایستگاه ها در ساخت خط دوم متر کلانشهر اصفهان بکار گرفته می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: با برنامه ریزی دقیق تر زمانی، پیش از عبور تی بی ام از محل ایستگاه ها ، سازه های نگهبان و اصلی، ایستگاههای خط دوم قطار شهری اصفهان ساخته خواهد شد تا علاوه بر صرفهجویی در هزینهها، ایستگاهها با کیفیت بهتری آب بندی شود.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: حفاری مکانیزه تونل دوچشمه با دو دستگاه تی. بی. ام از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان تا ایستگاه میدان امام علی(ع) به طول هفت و هفت دهم کیلومتر در دست اجراست.
وی سعی و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان را در ساخت خط دوم قطارشهری، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینهها در زمان اعلام کرد و گفت: همچنین در اجرای این طرح کلان شهری ، از طریق یک تونل یک چشمه، حفاری قطعه حد فاصل ایستگاه کهندژ در غرب اصفهان تا میدان امام علی(ع) به طول حدود شش ونیم کیلومتر صورت می گیرد.
وی گفت: خرد جمعی و هماندیشی در ارائه طرح بهینه روند ساخت قطارشهری اصفهان، در خط دوم عملیاتی شده و کارگروه تخصصی مدیر طرح، مشاور و کارفرما با رویکرد مهندسی ارزش یا همان بازنگری از منظر اقتصاد مهندسی صورت گرفته است.
خط دوم قطار شهری با طول بیش از 24 کیلومتر دارای 23 ایستگاه است.
خط یک متروی اصفهان به طول بیش از 20 کیلومتر در حال حاضر از ایستگاه شمالی قدس در عاشقآباد تا ایستگاه جنوبی دفاع مقدس است.