مازندران
افزایش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی تامین اجتماعی
تامین اجتماعی مازندران برای کاهش مراجعه مردم به ادارت این نهاد، خدمات الکترونیکی خود را افزایش داد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، معاون بیمهای اداره کل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش اقدامات غیر حضوری تامین اجتماعی گفت: با آغاز بکار دولت تدبیر و امید در سال ٩٢ توسعه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی از نخستین سازمانهایی بود که اجرای این طرح را عملیاتی کرد.
حسن فلاح، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان، سامانه رویت سوابق بیمه شدگان، سامانه فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران، پرداخت حق بیمه از طریق تلفن همراه، برگ پرداخت بیمه شدگان کلیه بیمه شدگان غیراجباری، ارسال لیست حق بیمه اینترنتی، پرداخت حق بیمه اینترنتی و تشکیل پرونده الکترونیک بیمه شدگان را از خدمات الکترونیکی برشمرد.
معاون بیمهای اداره کل تامین اجتماعی مازندران گفت: تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری ها، جلوگیری از اتلاف وقت کارفرمایان، افزایش سرعت و اعتبار محاسبات بیمهای و کاهش سفرهای درون شهری از مزایای اجرای طرح ارائه خدمات الکترونیک توسط تامین اجتماعی میباشد.
فلاح تصریح کرد: سامانه متمرکز ارائه فیش به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به مخاطبان به خصوص مستمری بگیران سازمان طراحی و بهره برداری شد و در حال حاضر مستمری بگیران میتوانند با مراجعه به سایت رسمی این اداره کل، علاوه بر مشاهده فیش مستمری و حکم افزایش سالیانه، نسبت به چاپ آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: اکثر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان به صورت غیرحضوری ارایه شده و نیازی به حضور مستقیم بیمه شده در شعب تامین اجتماعی مازندران نیست.