به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، رئیس سازمان قطار شهری شیراز کاهش سرفاصله حرکت قطار را نیازمند تامین تعداد مناسبی واگن دانست.
مرادی با بیان اینکه هم اینک زمان حرکت قطارهای مترو در شیراز بین ۶ تا ۱۵ دقیقه تنظیم شده است، گفت: شاهد روند افزایشی در استفاده از مترو هستیم و در آینده با همکاری دولت، امکان افزایش تعداد قطار و کاهش سرفاصله نیز فراهم شود.
رئیس سازمان قطار شهری شیراز گفت: بهرهبرداری از ایستگاه وکیل به عنوان آخرین ایستگاه خط یک مترو، در دهه فجر آغاز میشود.
مرادی با بیان اینکه خط سه قطار شهری شیراز در واقع امتداد خط یک به سمت شمال غرب محسوب میشود، گفت: مطالعات این خط به طول ۱۲ کیلومتر و طراحی ایستگاههای هشت گانه آن به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح تکمیلی خط یک به سمت شمال غرب شیراز، مدل سرمایهگذاری جدید تعریف و مذاکره با چند شرکت سرمایهگذار نیز آغاز شده است و در صورت نهایی شدن این مذاکرات، مرحله اجرایی کار آغاز می شود.
مرادی خاطرنشان کرد:در طرح تکمیل خط یک قطار شهری، ارتباط بین پل بصیرت معالی آباد و شهرک گلستان زیرزمینی ساخته میشود.
وی با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی محسوب میشود، گفت: تکمیل این ایستگاه در مسیر خط یک، حدود یک سال و نیم دیگر به پایان میرسد وبا بهره برداری از خط دوم این ایستگاه نیز افتتاح میشود.
طراح جامع قطار شهری شیراز در قالب ۶ خطاست که تاکنون خط یک آن کامل شده و در حال بهره برداری است و کار ساخت خط دوم هم ادامه دارد.
خط یک مترو مسیر غرب به شرق و خط دو مسیر شمال به جنوبی شیراز را پوشش میدهد و با تکمیل خط دوم، شاهد کاهش قابل توجه ترافیک و تسهیل تردد در این کلانشهر خواهیم بود.