به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: در این سامانه در گام نخست با ۱۶ زیرسامانه، خدمات الکترونیک به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه میشود که با تکمیل فرآیند توسعه سامانه، به ۴۹ زیرسامانه در حوزه روابط کار ارتقا خواهد یافت.
کورش یزدان افزود: ثبت دادخواست، بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری، درخواست بازنشستگی زودتر از موعد مشاغل سخت و زیان آور، تاییدیه قراردادهای کار، تایید صلاحیت شرکتهای خدماتی، تایید صلاحیت ایمنی، ثبت و تشکیل تعاونی، طرح کارورزی فارغ التحصیلان، خدمات رفاهی از جمله خدماتی هستند که در این سامانه ارائه شده است.
وی، ارتقای کیفیت و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان و دریافت خدمات بدون نیاز به حضور افراد در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از مزایای راه اندازی این سامانه برشمرد.
سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: از این پس تبادل اطلاعات و درخواستهای کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جامع روابط کار صورت میگیرد.
وی افزود: برای بهره مندی از خدمات این سامانه کافی است کارگران و کارفرمایان استان فقط یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از ثبت نام، کدرهگیری و نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود را دریافت کنند.
مختاری گفت: کارگران و کارفرمایان پس از ثبت اطلاعات در دفاتر پیشخوان دولت و دریافت رمز عبور سامانه میتوانند برای ورود اطلاعات و انتخاب نوع خدمت و پیگیری آن به سامانه جامع روابط کار به نشانی Prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
نشست تخصصی هم اندیشی و گفتمان سه جانبه تنظیم و نظارت بر روابط کار استان فارس با حضور نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی و مراجع حل اختلاف استان و با هدف تبادل نظر در زمینه افزایش سازش بین کارگر و کارفرما، افزایش اشتغال پایدار در کارگاهها و حفظ فرصتهای شغلی موجود برگزار شد.