جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی
توسعه حمل و نقل عمومی تنها راه نجات شهرها
معاون وزیر راه: باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برویم؛ زیرا تنها راه نجات شهرها توسعه حمل و نقل عمومی است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، شهرام آدمنژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی که امروز در پلیس راهور ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه باید درک درستی از خطر داشته باشیم، اظهار داشت: اگر از خطر درک صحیحی پیدا کنیم، تلفات کاهش خواهد یافت؛ لذا باید در این راستا فعالیت کنیم.
وی با بیان اینکه سیستمهای حمل و نقل هوشمندی در راستای کنترل ترافیک طراحی شده است، افزود: خوشبختانه امروز پلیس در راستای استفاده از وسایل هوشمند، قدمهای خوبی برداشته است.
آدمنژاد ادامه داد: در کمتر از یک دهه در راستای نشر فرهنگ بستن کمربند ایمنی، اقدامات خوبی صورت گرفت و نتیجه گرفتیم؛ بنابراین امروز هم با یک همت میتوان فرهنگ رانندگی را ایجاد کرد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در شهرها بیش از اینکه به خیابانسازی و زیرساخت توجه کنیم، باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برویم؛ زیرا تنها راه نجات شهرها توسعه حمل و نقل عمومی است.
غریب، رئیس انجمن پیشگیری از مرگهای غیر طبیعی
معلولیت ۶۰ هزار نفر و جانباختن ۱۷ هزار تن بر اثر حوادث رانندگی
سیفالله غریب با اشاره به اینکه برابر آمارهای پزشکی قانونی در سال گذشته در حوادث رانندگی ۱۷ هزار نفر کشته و بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر مصدوم شدند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ هزار نفر در حوادث رانندگی سال گذشته معلول شدند.
وی با بیان اینکه تصادفات رانندگی به عنوان یک تهدید در سازمان بهداشت جهانی نامیده شده است، افزود: سالیانه بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در جهان، جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست میدهند.
غریب بیان کرد: در جهان عامل انسانی نقش پررنگی در تصادفات دارد و در ایران هم علاوه بر عامل انسانی، صنعت خودروسازی و راهسازی نیز نقش اصلی در تصادفات دارند.
وی با بیان اینکه چهار محور این همایش به درستی انتخاب شده است، عنوان کرد: هر کدام از این عوامل با درک خطر جاده و کاربران جادهای ارتباط مستقیمی دارد.
رئیس انجمن پیشگیری از مرگهای غیر طبیعی با اشاره به اینکه باید درک خطر ایرانیان را بالا ببریم، گفت: بالا بردن درک خطر در کشورهای مختلف انجام شده است و ما باید مدل بومی آن را طراحی و پیادهسازی کنیم؛ زیرا با افزایش درک خطر در رانندگان، کاهش تلفات را خواهیم داشت.