پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شکستن رکورد تولید خودرو در این خودروسازی با تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو در روز گذشته خبر داد.
آقای فرشاد مقیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در مقایسه با ماههای گذشته سرعت تولید در ایران خودرو دو برابر شده است گفت: رکورد تولید در ماه آذر نیز به ۴۰ هزار و چهارصد دستگاه خودرو رسید که این میزان تولید در ۱۵ ماه گذشته بیسابقه بوده است.
وی افزود: در تجاری سازی خودرو نیز توانستیم در ماه آذر، بیش از ۵۱ هزار خودرو و در ماه آبان نیز بیش از ۵۰ هزار خودرو را تجاری سازی کنیم که بیشتر این خودروها نیز به مردم تحویل شده است.
مقیمی با عذرخواهی بابت تاخیرهای به وجود آمده در روند تحویل دهی خودرو در ماههای گذشته، گفت: با رفع همه تعهدات در آینده به گونهای پیشبینی کردیم که بتوانیم خودروها را در زمان وعده داده شده به مردم تحویل دهیم البته در این باره اتفاقات خوبی برای تسهیل در روند تحویل خودرو به مردم رقم خورده است.
وی اضافه کرد: از روز گذشته طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن برای کسانی که پیامک تحویل خودرو ارسال شده، میتوانند با مراجعه به حوزههای تولید خودرو در تهران و سایر استانها از ساعت ۷، ۲۱ حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه خودروهای خود را زودتر از درب کارخانه تحویل بگیرند در غیر اینصورت ما به عنوان خودروساز خودروها را حمل و در محل تعهد شده به مردم تحویل خواهیم داد.
مدیرعامل صنعتی ایران خودرو گفت: به غیر از خودروهایی که قبلا به صورت سی کی دی وارد میشده و با قطع همکاری با خارجیها فعلاً علاقهای به ورود به تولید این خودروها نداریم برنامه ریزی کردیم تا خودروهای داخلی را با کیفیت و تیراژ خوب و مناسب تولید کنیم طوری که هم اکنون خودروهای سمند، دنا و انواع خودروهای پژو با کیفیت و قیمت مناسب در حال تولید است.
وی افزود: البته خودروی پژو ۴۰۵ نیز که تا خرداد سال آینده امکان تولید آن را داریم همچنان تولید میشود ضمن اینکه هیچ برنامهای برای پیش فروش آن نداریم، زیرا از خرداد سال آینده، تولید این خودرو از دستور کار خارج میشود.
مقیمی ادامه داد: برای خودرو دنا که توانست اعتماد مردم را با نام و نشان ایرانی جلب کند برنامههای خوبی برای افزایش تیراژ در سال آینده داریم و بنا بر این است که این خودرو با نام و نشان ایرانی را با کیفیت و تیتراژ مناسب به مردم تحویل دهیم.
وی، ایجاد انگیزه در حوزههای مرتبط با صنعت خودرو به ویژه قطعه سازان و مجموعههای خودرو سازی را از جمله عوامل افزایش تولید خودرو و عمل به تعهدات گروه خودروسازی ایران خودرو بیان کرد.
مقیمی همچنین گفت: بیست و سه قطعه از قطعات مورد نیاز گروه صنعتی ایران خودرو که قبلا از خارج وارد میشد هم اکنون داخلی سازی شده است.
وی، سیاستهای تعادلی در تامین مالی قطعه سازان، عدالت در سهم تولید قطعه سازان و برنامه ریزی در قیمت گذاری را از دیگر عوامل ایجاد انگیزه برای تولید داخل قطعه سازان به منظور رفع نیازهای داخلی خبر داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه بدهی خودروسازان به مجموعه قطعهسازان عدد قابل توجهی است از برنامه ریزی مجموعه حاکمیت برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: در آینده نزدیک تصمیمات خوبی در این باره اتخاذ خواهد شد.
مقیمی درباره برنامه برای کاهش قیمت تمام شده خودرو افزود: سعی بر این است بخشی از طریق داخلی سازی و بخش دیگری از طریق افزایش تیراژ تولید بتوانیم به کاهش قیمت تمام شده خودرو اقدام کنیم، زیرا وقتی تیراژ تولید از ۴۰۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا میکند بنابراین سهم قابل توجهی در کاهش قیمت تمام شده دارد البته باید توجه کرد که ما هم هزینههای مالی قابل توجهی داریم که سعی میکنیم با فروش داراییهای غیر مولد بتوانیم سرمایه مورد نیاز برای خطوط تولید را فراهم کنیم البته در این باره باید هزینههای غیر تولیدی را هم در نظر گرفت.
مقیمی هم چنین گفت: باید در عملیات خطوط تولید و خطوط غیر عملیاتی هم اقداماتی را انجام دهیم که در این باره برنامهریزی کردیم تا بتوانیم به هدف کاهش قیمت تمام شده دست یابیم، اما باید توجه کرد که همه این موارد را یکجا و در کوتاه مدت قابل حل نیست همین که ما هدفگذاری کردیم و در این باره برای هدفهای کوتاهتر هم برنامههایی را تدارک دیده ایم دستیابی به هدف مورد نظر محقق خواهد شد.