معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما گفت: امسال ۶۰۰ هزار تن آسفالت با هزینهای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توزیع شده است که تلاش میکنیم تا پایان سال به یک میلیون تن به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.
صفا صبوری دیلمی افزود: آسفالت استاندارد تولید میشود و ۱۱۰ کیلومتر مربع معابر آسفالتی در تهران است و اگر عمر آسفالتهای تولیدی را ۱۰ سال فرض کنیم و این آسفالتها در یخبندان و بارندگی دوام داشته باشد، باید یک دهم این آسفالتها را در سال اصلاح کنیم.
وی افزود: برای جبران یک دهم خرابی باید ۱۱ میلیون مترمربع آسفالت در سال بازسازی شود و باید مداوم این کار انجام بگیرد.
صبوری دیلمی گفت: این در حالی است که نمیتوانیم تضمین کنیم عمر آسفالتهای ما ۱۰ سال است و گاهی که کم توجهی کنیم، این خرابیها بیشتر نمایان میشود.
صبوری افزود: همه بزرگراهها و مسیرهای BRT را با دستگاه ویژه مهندسی پایش میکنیم و با دستگاههایی که از وزارت راه و دانشگاه پلی تکنیک صنعتی امیرکبیر گرفتیم، جزئیات خرابی همه بزرگراهها و مسیرهای BRT را داریم و پیمانکاران و مهندسان مشغول ترمیم نقاط آسیب دیده هستند.
وی گفت: پیامهای مردمی ثبت شده در سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نشان میدهد از ابتدای سال ۹۸ رضایت مندی در حوزه آسفالت بالا رفته است و سال ۹۸ تقریبا روزانه نزدیک به ۳ هزار تن آسفالت در خیابانها پخش کردیم و این بار بیشتر به سراغ خیابانها و محلهها رفتیم و کمتر به بزرگراه هاپرداختیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: روی خیابانهای درجه یک و دو کار میکنیم. از ابتدای سال بیش از ۱۵ هزار پیام درخواست آسفالت از سمت مردم داشتیم که همه این پیامها را جواب دادیم و توانستیم ۱۵۰ هزار نقطه را در تهران آسفالت یا مرمت کنیم.
صبوری افزود: اینکه فکر کنیم زمانی در تهران چالهای نداشته باشیم امکان پذیر نیست و جنس آسفالت، تخریب پذیر بوده و مهم، رسیدگی سریع است.
صبوری افزود: با توجه به گرانی بیش از ۳۰۰ درصدی قیر از نظر نقدینگی مشکل داریم، اما تلاش کردیم سال خوبی داشته باشیم و با توجه به بازخوردهایی هم که از پیامهای مردم گرفتیم، رضایت عموم حاصل شده است.
وی گفت: طبیعت آسفالت این است که در فصل سرما تخریب بیشتری دارد. معمولا ما بعد از اینکه سرما در تهران فروکش میکند، اواخر بهمن و اوایل اسفند حجم بزرگی از خرابیهای ایجاد شده را برطرف میکنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: در بزرگراه شهید یاسینی عملیات آسفالت طبق آخرین فناوریها انجام میشود و زیرسازی بزرگراه آزادگان هم با توجه به فعالیت همزمان در ترافیک در شرایط و سخت و پیچیدهای در حال انجام است.
صبوری افزود: شهروندان هر جا که دیدند کار با کیفیت انجام نمیشود، گزارش دهند تا با متخلفان برخورد کنیم.