به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، در این مراسم که جمعی از راهداران به همراه خانواده هایشان حضور داشتند، معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور گفت: حمل و نقل جادهای موتور محرک اقتصادی هر کشور است و بر همین اساس باید به آن توجه ویژهای شود.
خداداد مقبلی به میانگین سنی بالای ناوگان راهداری در کل کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرحهای مرتبط با نگهداری وتأمین ایمنی راه ها، بهسازی، نصب تابلوهای ترافیکی، ایمن سازی حاشیه وحریم، آشکارسازی و رفع نقاط پر تصادف درسطح راهها به میزان ۲۵ درصد از حوادث جادهای میکاهد که باید نسبت به اجرای این طرحها ساعی تراقدام کرد.
مقبلی با اشاره به اینکه استان کردستان ۱۶ هزار راننده دارد، به ظرفیت مرزباشماق گریزی زد و گفت: مرز باشماق مریوان ظرفیت خوبی برای توسعه استان دارد و بر همین اساس مطالعاتی در خصوص ساماندهی مرز انجام و در چند ماه آینده پیمانکارآن مشخص خواهد شد.
وی همچنین به وجود نقطه حادثه خیز در کردستان اشاره کرد وگفت: با تمام توان درگیرحذف این نقاط در کردستان هستیم.
در ادامه حسینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، میانگین عمر ماشین آلات راهداری در کردستان را ۲۸ سال دانست و خواستار توجه بیشتر به این عرصه و نوسازی ناوگان آن شد.
وی همچنین به اهمیت بحث هوشمند سازی راهها اشاره کرد وگفت: حل مشکل رانندگان در کردستان دراولویت قرار گرفته است.
درادامه باباویسی نماینده صنف کامیونداران به مشکلات عمده رانندگان این بخش در کردستان اشاره کرد گفت: خواستار بهبود وضعیت شغلی و کاستن از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در زمینههای صنفی، ترافیکی و خدماترسانی هستیم.
کردستان ۸ هزار کیلومتر راه شریانی دارد.