به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی در همایش هفته حمل و
نقل، رانندگان و راهداری در مشهد گقت:هزینه نگهداری جاده سه تا پنج درصد قیمت و ارزش راه است که اگر به موقع عملیات نگهداری آن انجام نشود هزینه آن به دلیل تخریب راه مضاعف میشود.
ابراهیم نصری افزود: با توجه به مشکلات مالی موجود اگر بودجه راهداری به صورت کافی تامین و تخصیص نمیشود، دستکم باید اولویت هزینه به راهداری سپرده شود.
وی گفت: به رغم تحریمهایی که در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل جدید و قطعات یدکی وجود دارد، فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده کشور با قوت در حال انجام است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی افزود: استقبال از ناوگان سواری کرایه به دلیل افزایش اخیر قیمت بنزین و کرایه سواریهای مسافر بر جادهای، بیشتر شده است.
نصری با انتقاد از عدم اختصاص خودرو سواری به ناوگان سواری کرایه ادامه داد: با رونق سفر با ناوگان قانونمند سواری کرایه هم اکنون ۸۰۰نفر در این استان متقاضی دریافت خودرو برای این ناوگان هستند.
وی گفت: این استان با ۶هزار و ۴۵۰کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و هفت هزار و ۶۰۰کیلومتر راه آسفالته روستایی و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی افزود: ۴۹هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جادهای در قالب ۶۳۱شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین بیش از ۳۰میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جادهای جابهجا میشود.
نصری، خراسان رضوی را قطب حمل و نقل کشور دانست و ادامه داد: در این استان سالانه ۲۸۰میلیون تردد جادهای ثبت میشود و ۶۰هزار نفر اشتغال مستقیم در این صنعت ایجاد شده است از این رو توسعه حمل و نقل در خراسان رضوی مورد تاکید است.
وی گفت: هم اکنون حمل سنگ آهن در خواف، هفت میلیون تن در سال است که در برنامه بلند مدت حمل ۲۰میلیون تن بار کانی پیشبینی شده است.