در 246 میدان میوه و تره بار
عرضه ۸۵ نوع میوه و محصول فرنگی
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار: تا پایان سال ۱۰ میدان و بازار میوه و تره بار اضافه خواهد شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اشاره به اینکه علاوه بر انواع میوه، محصول فرنگی و سبزی، مرغ، گوشت و ماهی نیز در میادین و بازارهای میوه توزیع میشود، گفت: شهروندان با مراجعه به یکی از میادین، میتوانند نیازهای روزانه و هفتگی خود را به صورت یکجا تامین کنند و یکی از دلایل استقبال از این مراکز خدماتی نیز همین موضوع است.
مدیرعامل سازمان میادین و تره بار گفت: 246 میدان و بازار در سطح شهر تهران به شهروندان خدمات رسانی میکنند و تا پایان سال 10 میدان و بازار میوه و تره بار دیگر اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، بحث امنیت غذایی مردم موضوع مهمی است که با توجه به کنترلهای کیفی بر روی محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار به صورت ویژه در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد، اظهار کرد: 20 دکتر دامپزشک و دهها کارشناس تغذیه و سلامت غذایی به صورت مستمر بر چگونگی تامین و توزیع محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار نظارت میکنند.
آقای راد با اعلام اینکه برخی از میادین میوه و تره بار تهران مانند میدانهای بهمن، بعثت و پیروزی، پایانههای فروش عمده مرغ، آبزیان و ماهی و گوشت هستند و بخش قابل توجهی از محصولات پروتئینی شهر تهران از طریق این مراکز تامین و توزیع میشود، تصریح کرد: علاوه بر این، 85 بارکُد کالایی در دو بخش میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار وجود دارد که از تنوع قابل توجهی برخوردار است.
وی گفت : باید به نقطهای برسیم که در هر محله تهران، حداقل یک بازار میوه و تره بار داشته باشد تا مردم بتوانند خریدهای روزانه خود را با آرامش و اطمینان خاطر در آنها انجام دهند و بتوانند محصول های مختلف- از به اصطلاح روزمصرف مانند میوه و فرنگی تا کالاهای با مدت مصرف بیشتر و ماندگاری بالاتر مانند خوار و بار- را از این مراکز تامین کنند.
راد اظهار کرد: میادین میوه و تره بار تهران به عنوان نمونهای موفق از خدمات رسانی به شهروندان در کارگروه تنظیم بازار کشور، مطرح و تصمیم گرفته شد تا برای راه اندازی میادین میوه و تره بار در سراسر کشور اقدام شود.
راد با بیان اینکه در حال حاضر 50 تا 55 درصد میوه و فرنگی، 70 تا 75 درصد ماهی و آبزیان، 30 تا 35 درصد گوشت و 50 تا 55 درصد مرغ مصرفی تهران از طریق میادین میوه و تره بار توزیع میشود، تصریح کرد: مردم به سازمان مدیریت میادین اطمینان دارند و گواه این مطلب، ثبت روزانه یک میلیون نوبت خرید از میادین و بازارهای میوه و تره بار است، ضمن این که شهروندان از طریق سامانه بازار روز همراه میتوانند از قیمت بهروز انواع محصولات عرضه شده به همراه نشانی 246 میدان و بازار میوه و تره بار مطلع شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با اعلام اینکه از زمانی که عرضه گوجه فرنگی کاهش و قیمت آن افزایش یافت، میزان توزیع این محصول در میادین میوه و تره بار دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت میادین نه تنها در مورد گوجه فرنگی، بلکه در مورد سایر محصولاتی که در گذشته با کاهش عرضه و افزایش قیمت رو به رو بودهاند نیز تمام قد وارد شده و میادین میوه و تره بار با ایفاء کردن نقش محوری در توزیع این کالاها با نرخهای مصوب، در کنار دولت به کمک مردم آمده است.