معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:
سلامت روان دانشآموزان در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش حیاتی دارد
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش آسیبهای اجتماعی را یکی از معضلات جامعه دانست وگفت: ارتقاء سلامت روان دانش آموزان تأثیر بسزایی در کاهش این آسیبها دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه، علیرضا کاظمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز برگزار شد،
گفت: آسیبهای روانی یکی از معضلات جامعه است و باید ما بهعنوان متولیان حوزه تعلیم و تربیت تمام سعی خورد را بهکار گیریم تا تاثیر آسیبها را کمتر کنیم چرا که هرچقدر سلامت روان دانشآموزان ارتقا پیدا کند، آسیبهای اجتماعی کمتر خواهد شد.
وی به آزمونهای غربالگری اشاره کرد و افزود: ۳ میلیون دانشآموز در این رابطه مورد سنجش قرار گرفتند و سعی بر این است که در حیطه گستردهتری آن را به انجام برسانیم.
کاظمی اظهار داشت: آموزش و پرورش یک فرا دستگاه است و برای دستیابی به اهداف بالادستی نیازمند حمایت دستگاههای دیگر است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست از طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) به عنوان یکی از طرحهای موثر آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: اجرای این طرح میتواند در کاهش بروز آسیبهای اجتماعی در سطح جامعه نقش بهسزایی داشته باشد.
الهیتبار افزود: این طرح برای اجرای مطلوب در استان نیاز به بومیسازی دارد و استانداری کرمانشاه حمایتهای خود را از متولیان این طرح بهویژه آموزش و پرورش اعلام میدارد.
مجید یزدانپناه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در جریان سفر معاون وزیر به استان اعتباراتی برای کانونهای فرهنگی تربیتی، مدارس در معرض آسیبهای اجتماعی، تجهیز کتابخانههای مدارس و امور پرورشی مناطق حاشیهای شهر کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه طرح نماد حائز اهمیت زیادی است، افزود: امیدواریم با اجرای مطلوب این طرح شاهد کاهش بروز آسیبهای اجتماعی در سطح جامعه و استان باشیم.