در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی
اضافه شدن ۳۷۰ خودروی اپتیما به ناوگان تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اضافه شدن ۳۷۰ خودروی اپتیما، ۶۰ دستگاه سمند پایه گازسوز و ۷۰ پژوی دوگانهسوز به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خبر داد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازیشده تاکسیرانی با سرمایهگذاری بخش خصوصی اظهار کرد: همه ساله در نیمه دوم سال بحث آلودگی هوا در اولویت قرار میگیرد و با چالش همیشگی مواجه هستیم.
وی افزود: اگر بخواهیم دیگر شاهد این مشکلات نباشیم و سال آینده هوا روزهای کمتری آلوده باشد، باید از الان کارها را آغاز کنیم چرا که راهکارهای کوتاهمدت چندان مؤثر نیست و باید تلاش را برای راهکارهای اساسی بگذاریم که همکاریهای جمعی نیز در این راستا ضرورت دارد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در تهران ۲۷ هزار تاکسی فرسوده با سن بالای ۱۰ سال داریم که در شأن مردم نیست و در بروز آلودگی نیز بسیار تأثیرگذار است.
قنادان گفت: از طرفی تاکسیهای فرسوده مبلمان شهری را تحتتأثیر قرار میدهد و از آنجایی که تاکسی نمادی از کلاس اجتماعی در شهرهاست باید به نوسازی این بخش توجه کنیم.
وی اعلام کرد: از ۲۷ هزار تاکسی فرسوده بخش بزرگ آن مربوط به ناوگان شخصی مالک است که با حمایت بخش دولتی، ماههای گذشته تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی این ناوگان درنظر گرفته شده است، البته از منابع صندوق کارآفریرینی امید نیز استفاده کردهایم.
قنادان گفت: نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی از بنبست قبلی خارج شده و جهتگیریهای شرکتهای خودروسازی نیز نسبت به قبل تغییر کرده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: با ورود بخش خصوصی و سرمایهگذاری آنها امروز ۳۷۰ خودروی اپتیما، ۶۰ دستگاه سمند پایه گازسوز و ۷۰ پژوی دوگانهسوز به ناوگان تاکسیرانی پایتخت افزوده شد که این موضوع مزیتهای زیادی را برای شهر تهران به همراه دارد.
قنادان گفت: از مزیتهای ورود سرمایهگذار خصوصی به این حوزه این بوده که با واگذاری این تعداد خودرو ۵۰۰ فرصت شغلی فراهم شده و تعداد این فرصتهای شغلی تا ۳ هزار مورد هم قابل افزایش است. از طرفی زمانی میتوانیم از ظرفیتهای دولتی استفاده کنیم که سرمایهگذار حقوقی وارد عمل شود و این ظرفیتها به تنهایی برای راننده شخصی قابل ارائه نیست.
قنادان گفت: همچنین ۳ تا ۵ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران برای خدمات لوکس سفر نیاز است که لازم داریم خودروهای کلاس A را در این زمینه اختصاص دهیم. ۸۰۰ مورد این خودروها در تاکسیرانی داشتیم که در مسیرهایی مانند فرودگاه استفاده میشد و امروز ۴۰۰ مورد هم اضافه میشود و بنا داریم ظرفیتها را بیش از ۵۰ درصد ارتقا دهیم.
قنادان گفت: ۷ هزار ونتاکسی نیز در تهران وجود دارد که همه فرسوده است، ولی به دلیل قیمت این خودرو، اشخاص کمتر وارد نوسازی آن شده و لازم است سرمایهگذار حقوقی در این زمینه نیز پای کار آید.
کریمی، قائم مقام شرکت پاکروتاکسی
استفاده از خودروهای داخلی و خارجی در تاکسیرانی
کریمی قائم مقام شرکت پاکروتاکسی که به عنوان بخش خصوصی در نوسازی ناوگان تاکسیرانی نقش داشته است، در این مراسم اظهار کرد: بخش خصوصی به موضوع هوای پاک توجه داشته و بر همین اساس واردات خودروهای هیبردی را انجام دادیم که بعداً متوجه شدیم در این زمینه امکان استفاده از خودروی تولید داخل نیز وجود دارد، بر همین اساس وارد عمل شدیم و خودروهایی را از شرکتهای داخلی خریداری کردیم.
وی گفت: همچنین از مسؤلان خواستار شدیم که اجازه دهند مردم از فناوری پیشرفته دنیا استفاده کنند و بر همین اساس تأمین و نوسازی تاکسیها از خارج نیز انجام گیرد.
پورسیدآقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
وجود سه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در پایتخت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از وجود سه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران خبر داد و بر لزوم حمایت دولت در این حوزه تاکید کرد.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۹۶ طرح کاهش آلودگی هوا کلید خورد و این طرح نتایج موثری داشت، ولی باید توجه کرد برای مقابله با آلودگی عوامل دیگری نیز تاثیر گذار است.
وی افزود: ۳ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در پایتخت وجود دارد و همچنین آمار تاکسیهای فرسوده نیز کم نیست.
پورسید آقایی بیان کرد: موتورهای کاربراتوری نیز در پایتخت هستند که باید برقی شوند؛ همچنین خودروهای دیزلی نیز باعث آلودگی میشوند که اگر این مشکلها رفع شود، ۵۵ درصد ذرات معلق در هوا کاهش خواهد یافت.
وی گفت: همچنین اگر دولت تسهیلات ۱.۵ میلیارد تومانی را ارائه دهد، آلودگی هوای تهران کاهش مییابد.