همایش دفاتر پیشخوان دولت وICT های روستایی استان سمنان با هدف بررسی مشکلات و تشریح قوانین و مقررات جدید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این همایش ارتقاء کیفیت، مشتری مداری، تکریم ارباب رجوع را از نتایج مثبت واگذاری خدمات دستگاههای اجرایی به دفاتر پیشخوان دانست و تصریح کرد : بسیاری از مفاسد احتمالی دستگاههای اجرایی، واسطه گری ها، تاخیر در انجام کار مردم و بخصوص امضاء های طلایی با این برون سپاری ها حذف می شود. حشمت الله عسگری افزود : از سوی دیگر دفاتر پیشخوان نیز باید با مدیریت بیشتر نسبت به ارائه خدمات سطح بالاتر از دستگاه اجرایی به مردم اقدام کنند تا موجب نارضایتی و معطلی مضاعف مردم نشود. سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز در این همایش با تشریح آخرین وضعیت دفاتر شهری و روستایی پیشخوان دولت در استان گفت : 62 دفتر شهری بر مبنای جمعیت 560 هزار نفری و 95 دفتر روستایی بر مبنای جمعیت 142 هزار نفری ساکن در شهرها و روستاهای استان فعالیت می کنند که هم اکنون حدود 100 درخواست راه اندازی نیز در حال طی مراحل مختلف ثبت نام و اخذ مجوز هستند. دبیر این همایش نیز گفت : هم اندیشی مسئولان این دفاتر با مدیران دستگاههای اجرایی برای تسریع در واگذاری خدمات احصاء شده به دفاتر پیشخوان از مهمترین اهداف این همایش است. رضا خالصی افزود : ضرورت همکاری مدیران دستگاههای اجرایی و دستگاههای خدمات رسان وابسته به دولت نظیر شهرداری ها برای عمل به مصوبه قانونی موجب کاهش تصدی دولت، سهولت دسترسی مردم، ارتقاء کیفیت خدمات، کاهش مراجعات مردمی و تجمیع خدمات مشابه می شود.