تداوم خدمات اینترنتی در دفاتر پیشخوان و ICT روستایی کشور
دبیر کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت : خدمات مصوب دفاتر پیشخوان به رغم قطع یک هفته ای اینترنت کشور هیچ گونه مشکلی نداشته و هم اکنون هم مشکلی ندارد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، علی فلاح حقیقی در سفر به سمنان گفت : از آنجائیکه تمام خدمات حیاتی و اصلی این دفاتر بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می شود، قطعی اخیر اینترنت بر روند فعالیت دفاتر تاثیری نداشته است.
وی گفت : تعداد انگشت شماری از خدماتی ترکیبی که جزء خدمت مصوب دفاتر هم نیست در این مدت دچار اخلال بود که این مشکل نیز بلافاصله با اصلاح دامنه رفع شده است.
دبیر کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در خصوص نرخ گذاری جدید خدمات این دفاتر نیز گفت : در ابتدای امسال پس از سه سال ثابت ماندن نرخ ها، حدود 45 درصد به هزینه دریافتی اضافه شد اما هم اکنون منتظر مصوبه 2 مرجع تصمیم گیر، کمیسیون تنظیم مقررات و کمیته مشترک ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستیم که جداول فرمول گذاری که از 8 ماه پیش منتظر مصوبه است ابلاغ شود.
فلاح حقیقی گفت : هم اکنون 129 خدمت دفاتر پیشخوان نرخ مصوب دارد و 174 خدمت نیز هنوز دارای فرمول گذاری جدید تعیین نرخ نیست .
دبیر کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت ضوابط جدید اعطاء مجوز راه اندازی دفاتر پیشخوان را به ضرر سرمایه گذاری و درآمد و هزینه دفاتر فعلی دانست و تاکید کرد: در مصوبه ابلاغ شده جدید با دیدگاه افزایش رقابت بسیاری از شرایط راه اندازی حذف شده است و مبالغ مصوب کمیسیون تنظیم مقررات از افراد متقاضی اخذ می شود که این رویه باعث افزایش بیش از نیاز و گنجایش به نسبت جمعیت بخصوص در شهرهای متوسط و کوچک و استانهای کم جمعیت می شود که این موضوع بعنوان درخواست بازنگری به مجلس اعلام شده است.
فلاح حقیقی تصریح کرد : هم اکنون 6 هزار و 400 دفتر خدمات پیشخوان دولت شهری و بیش از 10 هزار دفتر ای سی تی روستایی در کشور فعالند که بعلت روند کند برون سپاری خدمات دستگاههای دولتی وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند و در صورت این ارائه مجوز های راه اندازی مبتنی بر صرف دریافت مالی بین 5 تا 50 میلیون تومانی تعداد زیادی از این دفاتر دچار ضرر و زیان خواهند شد.
این نماینده عالی دفاتر پیشخوان دولت از مسئولان خواست تا با بازنگری در این ابلاغیه ، اهداف رقابت پذیری بیشتر را با در نظر گرفتن آمایش جمعیتی و با شرایط آزمون برای متقاضیان جدید مهیا کنند که منجر به ارتقاء کیفیت خدمات در دفاتر شود.